Niskotarifni zračni prijevoznik Ryanair od 23. travnja ove godine letjet će triput tjedno na liniji Zadar – London (Stansted), najavili su direktor prodaje i marketinga za središnju Europu Ryanaira Tomash Kulakowski i direktorica Zračne luke Zadar Katica Pupić Bakrač.
Ryanair će na toj liniji letjeti s potpuno novim zrakoplovom tipa Boeing 737 800 koji ima kapacitet do 189 putnika, dodao je Kulakowski rekavši da je Ryanair za početak uveo promotivnu cijenu leta od samo jednog centa, a povratna karta stajat će 35 do 40 eura uključujući sve aerodromske pristojbe i troškove.
Polazak zrakoplova ponedjeljkom, srijedom i subotom iz Zadra za London bit će u 21 sat, a iz Londona u 17.10, te se letovi već mogu rezervirati na Ryanairovim internet stranicama.
U Ryanairu procjenjuju da će ove godine na toj relaciji prevesti više od 40 tisuća putnika, a velik broj njih bit će britanski turisti koji su skloni visokoj potrošnji. Kulakowski smatra da će nove linije omogućiti otvaranje četrdesetak novih radnih mjesta u zadarskoj regiji i naglu turističku ekspanziju.
– Za Zračnu luku Zadar ovo je povijesni dan jer se prvi put uspostavlja međunarodna linija tijekom cijele godine, naglasila je direktorica Pupić Bakrač, dodajući da će se samo dolaskom ove kompanije promet putnika na zadarskom aerodromu udvostručiti.
Linija iz Zadra za London bit će treća Ryanairova linija iz Hrvatske. Naime, u kolovozu 2006. godine uvedena je linija iz Pule za London-Stansted, a od 8. veljače Ryanair je otvorio novu liniju iz Pule za Dublin.
Zadarska županija, odnosno svi uključeni subjekti odradili su i svoj nužan dio posla da do ovog ugovora dođe. Naime, uskoro će potpisati ugovor sa svima koji će za zadarsku regiju platiti internetsku reklamu u vrijednosti od 240.000 eura, a što je bio jedan od preduvjeta ovog posla.
U financiranju oglasa za zadarsku destinaciju sudjelovat će Zadarska županija, Grad Zadar, turističke zajednice Zadarske županije i HTZ, te turističke zajednice Nina, Paga i Biograda, hotelske kuće, marine i čarter tvrtke.
Na internetskoj stranici Ryaniara će se, mjesec dana prije prvog leta, predstaviti zadarsko područje te će se istaknuti pet najvažnijih stvari za turiste iz Velike Britanije koji budu putovali tom kompanijom.
Ovim se ugovorom još jedanput potvrdila sinergija zajedništva u ostvarenju ciljeva. Naravno da je pred Zadarskom županijom, odnosno turističkom strukom i tvrtkama korištenje i opravdavanje ove prilike. Prije svega riječ je o nedostatnim kapacitetima koji su u funkciji cijele godine, pitanju samog Zadra, odnosno povijesne jezgre bez hotelskog smještaja (na što upozorava direktor TZ Zadra Zvonko Šupe), ali su nade i mogućnosti velike.
Englezi su gosti za koje se bore sve zemlje svijeta, poznati i po potrošnji i cjelogodišnjoj sezoni. Naime, i zadarski kraj, makar s nedovoljno iskustva, zna koliko su prije rata britanski gosti punili predsezonu i postsezonu.
Naravno, pred ovdašnjim je strukturama golem posao, od transfera sa Zračne luke, autobusa, taksi službe, ugostiteljske, suvenirske, izletničke do svake druge ponude.
No, krenulo je. Krenulo je i Zračnoj luci Zadar koja je jedina s ukidanjem mnoštva linija domaćeg prijevoznika stagnirala, a oslonac na niskotarifne avioprijevoznike i sprega s turizmom ostala joj je jedna od rijetkih alternativa za rast.