U kolovozu bi konačno trebalo biti gotovo idejno rješenje trajektnog terminala u Gaženici na temelju kojeg će se tražiti načelna građevinska dozvola. Autori idejnog projekta su splitski Institut građevinarstva Hrvatske (IGH) i "Marina projekt" iz Zadra, koji su lani u kolovozu ugovorili posao od 2,5 godine za izradu projektne dokumentacije u vrijednosti od 39 milijuna kuna.
Po pribavljanju načelne građevinske dozvole od resornog ministarstva ići će se u dvogodišnje nasipanje 23 hektara novog lučkog prostora.
– Međunarodni natječaj za taj posao raspisat će Europska investicijska banka (EIB) koja će voditi sve natječaje i određivati dinamiku posla na izgradnji trajektnog terminala, pojasnio je Ivica Burić, ravnatelj Lučke uprave u Zadru.
S EIB-om su završeni pregovori oko kreditiranja Gaženice, a ugovor za 120 milijuna eura kredita, potpisat će se prema Bruićevim riječima, u jesen.
Kreditorima je i dostavljena studija isplativosti ulaganja u Gaženicu prema kojoj bi ono iznosilo ukupno 230 milijuna eura. Studiju je izradio IGH iz Rijeke i njom se predviđa završetak izgradnje trajektne luke Gaženica 2012. godine, ali će se na prometu ro-ro robe (kamionski promet, op.a), koji se naslanja na auto-cestu, zarađivat tek od 2022. godine.
Lučka uprava u međuvremenu je započela pripreme za gradnju teretne luke koja će biti spojena s željezničkim prometom.
– Od Vlade smo lani dobili na upravljanje još 200.000 metara četvornih zemljišta u Gaženici gdje bi bila teretna luka za kontejnerski promet koji je u usponu. Rijeka projekt je izradio "master plan" prema kojem bi se kontejnerski terminal gradio po fazama. Prva pretpostavka je izrada urbanističkog plana uređenja koja je povjerena tvrtki ACES iz Zadra. Za projekt trajektne luke, Zadar mora naći inozemnog partnera, ustvrdio je ravnatelj Lučke uprave.