ZADAR – Knez Frankopan je u 17. stoljeću naručio, o tome postoje povijesni zapisi, iz Vinodola sto bačava sušenih hobotnica za Čakovec, a danas sušene hobotnice ni nema na zadarskoj tržnici. Volio bih da me netko demantira. Ljudi danas više znaju o švicarskoj i belgijskoj čokoladi ili o plzenskom pivu, nego o siru iz Kraja i mazinskom krumpiru, kazao je Ivan Stagličić, pokretač osnivanja udruge „HaHa-Hrvatska hrana" na predavanju „Neprofitni sektor i uporaba suvremenih informatičkih tehnologija kao osnove poluge u razvoju proizvodnje i prodaje autohtone i zdrave hrane" koje je u sklopu 11. Sajma zdrave hrane i tradicijskih proizvoda „Dani sunca" održano u četvrtak 31. srpnja u dvorani Udruženja obrtnika Zadar.
Stagličić je istaknuo kako proces proizvodnje zdrave, ekološki uzgojene, autohtone hrane i prehrambenih proizvoda, sve više izlazi iz eksperimentalne faze i ulazi u procese uhodanog tržišnog poslovanja. Pri tom se, napomenuo je, naši proizvođači susreću s činjenicom da je u današnjem svijetu puno lakše proizvesti, nego prodati dobar proizvod što se najbolje vidi u formiranju same cijene koštanja.
– Prema najnovijim istraživanjima uz odnos ponude i potražnje se, kao osnovni parametar određivanja cijene, postavila i informiranost tržišta. Kako bi se u oštroj konkurenciji s velikim proizvođačima, mali proizvođači bolje pozicionirali na tržištu nužno se moraju međusobno povezati, umrežiti se. U tome se mogu osloniti na tradiciju zadrugarstva koje u Dalmaciji ima tradiciju jednog stoljeća. Sljedeći korak bilo bi povezivanje s udrugama, čak i s onima koje na prvi pogled nemaju veze s proizvodnjom hrane; s likovnim udrugama, primjerice. Otvorenja izložbi u pravilu prati i postavljanje švedskog stola. Taj bi stol mogao sadržavati tradicijske proizvode ovog kraja. Hvalevrijedne su manifestacije poput Dana voća i povrća, Dana sunca, Noći punog miseca, Dana paške ovce ili Ninske šokolijade, ali njihov je glavni problem što se one događaju svega jednom godišnje. Uz to se maslinici i voćnjaci mogu koristiti i kao prostor za različite umjetničke performanse. Kroz suradnju s drugim udrugama moguće je organizirati snabdijevanje sportaša, jedriličara i planinara. Ovo bi bio dobar način za ostvarivanje iskoraka na tržištu, istaknuo je Stagličić.
Također je kazao kako mali proizvođači zdrave hrane skupim reklamama mogu doskočiti ostvarujući komunikaciju s medijima koji su pravilu voljni posvetiti pozornost noviteteima na području ekološki proizvedenih artikala.
– Troškove koji na ovaj način nastanu proizvođači bi mogli refundirati kroz sustave poticaja, te, putem prijavljivanja projekata na natječaje, iz različitih fondova. Na kraju, žetvene i ine prigodne svetkovine prilika su za oživljavanje tradicije i obavještavanje javnosti, a to znači tržišta, o povijesnim značajkama kraja iz kojeg proizvodi dolaze. Dobar su primjer stankovačke vinogradske i vinarske svečanosti, zaključio je Stagličić.
Erste banka kod koje je račun Bolnice, za božićni dar donijela prijenosni ultrazvuk Odjelu pulmologije
Erste banka kod koje se nalazi račun Opće bolnice Zadar donirala je 26.500 eura za kupnju prijenosnog ultrazvučnog sustava Vivid...
Pročitaj Više