ZADAR – U prošloj školskoj godini zadarski srednjoškolci uspjeli su nakupiti rekordnih 653.097 izostanaka s nastave, od čega je 97.159 školskih sati bilo neopravdano!
Podjeli li se ta brojka s ukupnih brojem učenika u 21 srednjoj školi zadarske županije, ispada da je svaki učenik tijekom lanjske školske godine u prosjeku s nastave izostajao 85 školskih sati. Ili, što je još alarmantije, svaki u prosjeku ima 13 neopravdanih sati.
Učenici koji pohađaju trogodišnje programe češće bježe od onih u četverogodišnjim školama, a rekorderi u broju neopravdanih su «trećaši» koji su ove godine, prema podacima županijskog državnog ureda za prosvjetu, “natukli” nešto manje od 25 tisuća neopravdanih sati. U četiri zadarske gimnazije najmanje se izostaje u prvim razredima, ali ta se brojka prema završim razredima stalno povećava.
Neslavno prvo mjesto drži Hotelijersko turistička i ugostiteljska škola koja ima najveći udio neopravdanih sati u broju izostanaka. Učenici te škole u klupama nisu sjedili 55.964 školska sata od čega je 13.195 bilo bez «ispričnice».
– Velik broj izostanaka češći je u školama sa trogodišnjim zanimanjima gdje su učenici u pravilu manje ambiciozni i školu više doživljavaju kao teret. Ni naša škola tu, na žalost, nije iznimka. Sve dok ne počne prevladavati mišljenje kako znanje nije teret, taj se problem neće moći značajnije umanjiti – kaže ravnateljica Jadranka Brkić Vejmelka, dodajući kako dio problema leži i u činjenici da su 60 posto učenika te škole putnici, čemu također treba pripisati dio izostanaka.
S druge strane, u Medicinskoj školi «Ante Kuzmanića» broj izostanaka smanjen je za čak četiri tisuće školskih sati. Dok su godinu ranije imali preko 30 tisuća izostanaka, prošle školske godine, kada su ujedno imali i najveći broj učenika u povijesti škole, taj je broj pao ispod 26 tisuća sati.
Ovakva promjena i pad izostanaka motiviran je , prema riječima dugogodišnjeg ravnatelja škole Davora Vidakovića drukčijim pristupom i tehnologizacijom nastave koja je učenicima na ovaj način puno zanimljivija i prihvatljivija. Odnos unutar učionice je drukčiji, kaže Vidaković, nema klasične podjele profesor- učenik.