ZADAR – Globalna kriza nagriza hrvatsko i zadarsko gospodarstvo. Kako će se ona odraziti na Tankersku plovidbu pitali smo predsjednika uprave Ivu Mustaća.
– Na jednom dijelu našeg tržišta, tamo gdje su suhi tereti situacija je katastrofalna. Međutim na tržištu tekućih tereta, situacija je bolja jer vozarine nisu drastično pale. Tamo ostvarujemo dobit, za razliku od suhog tereta gdje već brodari polako vezuju brodove. Kada su vozarine za prijevoz suhih tereta bile na visokoj razini mi smo sklopili dugoročne ugovore. Doduše već imamo dva slučaja otkazivanja posla jer druga strana nije u stanju ispuniti svoje obveze.
Ive Mustać je optimističan:
– Unatoč svemu nadamo se da ćemo imati pozitivnu godinu. Ono što se sada događa je prestanak kreditiranja kako trgovine tako i proizvodnje od strane banaka. Stručnjaci tvrde da će za ponovno pokretanje sustava biti potrebno pola godine do godinu dana, za stabilizaciju stanja dodatnih pola godine. Tankerska plovidba ima rezerve, sedam brodova u gradnji koja ide bez poteškoća, za koje je konstrukcija zatvorena te će naša flota do 2011. biti znatno povećana. To će biti prava, jaka, snažna flota. Do tada se nadam da će se tržište normalizirati.