ZADAR – Ambiciozni plan uređenja gradskih prometnica u Zadru ove će godine diktirati recesija, odnosno tempo kojim će se puniti gradski proračun, javlja Slobodna Dalmacija.
– Prioritetno dovršavamo Put Nina, cestu čija je rekonstrukcija po etapama već započela. Ta se prometnica, ljeti turistički osobito opterećena, treba dovršiti najkasnije do lipnja. Uređujemo pristupnu cestu kod OŠ Bili brig, cestu uz kupalište Kolovare, te pristupnu cestu do groblja na Belafuži – kaže Ivana Dadić, stručna suradnica za informiranje Grada Zadra.
Krajem prošlog tjedna zadarska je gradska uprava raspisala natječaj za uređenje sadašnjeg makadamskog, bijelog puta koji će spajati Ulicu Franje Fancela i Ulicu Hrvatskog Sabora na Novom Bokanjcu. Taj alternativni ulaz na Novi Bokanjac bi trebao barem manjim dijelom rasteretiti postojeće križanje između starog i Novog Bokanjca, isto križanje na koje se slijeva i promet ceste od Ražanca i Paga.
Najkrupniji zalogaji na rekonstrukciji ceste i cestovne infrastrukture su Tuđmanova ulica, „kičma” Zadra i ulica Put Dikla. Te duge i velike prometnice će se uređivati u etapama, a predviđaju i znatno širenje, pa čak i gradnju nadvožnaka nad parkom Vruljica. Na Putu Dikla se trenutno pregovara s vlasnicima takozvanih „dvostrukih dvorišta”, koji su kod gradnje svojih kuća znali da će se cesta širiti, a sada pokušavaju postići najbolju cijenu za prednja dvorišta na koja će se proširiti cesta uz drvored. Na Putu Dikla, do potpunog rješenja imovinsko-pravnih odnosa na dionici od teniskih terena do Ekonomske škole, radovi bi uskoro mogli početi na dijelu te prometnice od križanja s Gupčevom do uvale Zgon.
– U pripremi je i rekonstrukcija križanja Murvičke i Tuđmanove ulice, a trenutno traje i natječaj za izvođača radova na potpornom zidu u onom dijelu Ulice dr. Franje Tuđmana koji se nalazi iznad bivšeg TIZ-a. U te će se radove vjerojatno ići u rujnu – kaže Ivana Dadić te napominje kako rekonstrukcija svih tih prometnica ne znači samo presvlačenje novim asfaltnim slojem nego potpunu izmjenu infrastrukturnih cijevi i kablova pod zemljom.