ZAGREB – Ukoliko se usvoje izmjene Zakona o zaštiti potrošača, koje će uskoro predložiti Ministarstvo gospodarstva, potrošači će izgubiti dosadašnje pravo da za neispravnu robu u jamstvenom roku dobiju novi proizvod, piše Novi list.
Naime, članak važećeg Zakona, koji određuje da je trgovac dužan na zahtjev i po izboru potrošača, proizvod koji ima nedostataka zamijeniti ispravnim proizvodom, izmijenio bi se te bi propisivao da je “u slučaju materijalnog nedostatka na proizvodu trgovac dužan otkloniti nedostatak, predati drugi proizvod bez nedostataka, sniziti cijenu ili vratiti plaćeni iznos”, a ako se nedostatak ne otkloni u “razumnom roku”, tek tada prodavač mora dati novu robu.
Iz toga je vidljivo da se namjerava izbaciti dio članka prema kojem kupac ima pravo odlučiti želi li zamjenu proizvoda, popravak neispravnog ili pak povrat novca, dok se trgovcu kao prva mogućnost ostavlja “otklanjanje nedostataka”, upozoravaju iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača, koja se zbog nove regulative obratila i premijeru Ivi Sanaderu. Dakle, umjesto da zakon štiti potrošače, za što je i prvotno napisan, ovaj izmijenjeni će zaštiti trgovce koji prodaju lošu robu.