ZAGREB – Odluči li Vlada najprofitabilniju autocestu u Hrvatskoj – Zagreb – Lipovac (A3) – dati u koncesiju, Hrvatske autoceste naći će se, blago rečeno, u banani. Naime, A3 im donosi više od polovice godišnjeg prihoda koji je 1,2 milijarde, odnosno čak 800 milijuna kuna, piše Večernji list.
Kako su poručili iz HAC-a, gubljenjem te autoceste pod znak upitnika dovele bi se plaće za svih zaposlenih, a njih je 2600, kao i financiranje gradnje novih kilometara.
Međutim, teret koncesije bi osim HAC-a osjetili i oni koji se voze tom dionicom jer bi to značilo i poskupljenje cestarine.
Kad je 2004. godine autocesta Zagreb – Macelj otišla u koncesiju, cestarina je sa 42 lipe po kilometru poskupjela na 68. Tako bi i cestarina, primjerice od Zagreba do Slavonskog Broda u sklopu A3, umjesto 51 kune stajala 109 kuna, poručili su Večernjem listu iz Nezavisnog cestarskog sindikata.
Iz tog sindikata također poručuju da bi koncesionar vrlo vjerojatno u sustav naplate cestarine A3 uveo i zagrebačku obilaznicu.