ZADAR – Na ulicama Zadra i Zadarske županije učestalo se zadnjih dana obnavlja horizontalna signalizacija: “crtaju” se pune i isprekidane linije, rubnici, pješački prijelazi i sl., ali već dan-dva nakon obavljenog posla i prvih prelazaka automobilima crte “nestaju”, odnosno drastično gube svijetle nijanse i reflektirajući učinak, pa je za tjedan do dva stanje obično isto kao i prije “crtanja”.
Naizgled banalan i nevažan posao, zapravo se mjeri u milijunskim iznosima, jer tvrtke koje obnavljaju takvu signalizaciju, usluge naplaćuju po (kilo)metru ceste. Budući da zakon odnedavno propisuje, osim obvezne srednje crte, i označavanje rubova kolnika, “crtanje” prometnica postalo je unosnije nego ikad prije.
Ipak, ranije bi signalizacija “preživjela” i nekoliko mjeseci do ponovnog “pituravanja”, a sada jedva koji dan, nakon čega posao treba što prije – ponoviti.
Je li razlog loša kvaliteta boje ili slab nadzor obavljenog posla, vrlo je teško doznati, budući da se ceste po nadležnosti dijele na državne, županijske, lokalne i nerazvrstane, pa se na taj način razlikuju i naručioci poslova.
Hrvatske ceste preko svoga kooperanta Ceste Zadarske županije “vlastite” prometnice crtaju u suradnji sa zagrebačkom tvrtkom “Signalizacija”, koja radi i za Hrvatske autoceste.
Prometnice Hrvatskih cesta kao i autoceste nešto su kvalitetnije i otpornije nacrtane za razliku od županijskih i lokalnih u nadležnosti Županijske uprave za ceste i nerazvrstanih koje nadzire Gradska uprava Zadra, odnosno tvrtka “Franto”, koju je Grad angažirao za održavanje.
Još koji dan prometa i prva kiša, vidljivost na gradskim prometnicama opet će biti loša, a skupo plaćeni kilometri reflektirajuće bijele boje – nestat će sami od sebe.