ZADAR – HDZ-ovog kandidat za gradonačelnika dr Zvonimir Vrančić zajedno s kandidatima za dogradonačelnička mjesta Darkom Kasapom i Draženom Grgurovićom na današnjoj konferenciji za novinare je predstavio zacrtane planove prometne infrastrukture koju HDZ namjerava provesti u sljedećem mandatu.
U posljednje četiri godine postavljeno 180 000 metara četvornih novog asfalta
U uvodnom dijelu svog izlaganja Vrančić je istaknuo kako je u prethodne četiri godine ukupno postavljeno 180 000 metara četvornih novog asfalta:
– Završena je cesta D 8 dionica Crno-Bibinje, spojna cesta Zadar 2-Gaženica, Biogradska cesta, Zrinsko-Frankopanska, dio Splitske, Androvićeva i Baždarevićeva, Trpimirova obala kod Uskoka, Istarska obala, cesta od Zadra do Zatona, obnovljen je i Muraj. Uskoro će biti gotove i puštene u promet ceste Kolovare i Put Nina. U upotrebu je stavljeno 1 200 parkirnih mjesta na rubovima povijesne jezgre grada, a sve ceste u ovom mandatu su rađene sa kompletnom infrastrukturom, istaknuo je Vrančić
Transverzale i longitudinale
HDZ u sljedeće četiri godine namjerava izgraditi i urediti četiri transverzale i to: Tuđmanovu ulicu koja se nastavlja na Put Dikla do Ekonomske škole, Stadionsku cestu, Bihaćku cestu u kojoj je pred rješenjem imovinsko pravni slučaj kuće Visković te zaobilaznica oko Dikla.
Kada su longitudinalni pravci u pitanju već su za izgradnju pripremljene Murvička cesta i Put Stanova, završit će se Splitska cesta do izlaska na zaobilaznicu, odnosno na Ulicu Hrvatskog sabora gdje će se pristupiti denivelaciji terena, Teslina cesta i Put Bokanjca.
Početak radova na Tuđmanovoj do kraja godine
Darko Kasap je najavio kako će od transverzala prva na red doći Tuđmanove ulica i to druga i treća faza za koje je dokumentacija gotova. Radovi bi trebali započeti do kraja godine, a očekivani rok završetka cijele transverzale je za tri godine.
– Stadionska cesta je također iznimno važna jer će zajedno s Tuđmanovom skupljati sav promet iz longitudinala koje dolaze sa sjevera grada. Ovaj je projekt povezan s projektom Jadran odnosno s izgradnjom kolektora od Puta Bokanjca do uređaja Centar kod Gradskog groblja. Taj je kolektor širok tri, a visok dva metra, a to znači da će se cijela infrastruktura u dužini ulice morati rekonstruirati, rekao je Kasap.
U ovoj godini bi prema Kasapovim riječima mogli započeti i radovi na Teslinoj ulici te drugom dijelu Splitske ceste do spoja s Ulicom Hrvatskog sabora.
Grgurović: Tko ima neka da
Dražen Grgurović je naglasak stavio na imovinsko pravne probleme koji nastaju prilikom otkupa zemljišta i postupaka izvlaštenja. Pri tome je posegnuo u povijest.
– Nekad su kraljevi, carevi, gospodari i knezovi gradova ceste gradili na način da su se vlasnici odmicali od putova i time davali da ih svi namjernici koriste. Oni su bili besplatni. Bilo bi logično da svako tko ima ispred svoga dvora cestu, a ima dovoljno da zadrži dvor tu cestu da, jer je netko drugi nekad dao za njega, zaključio je Grgurović.