ZAGREB -Ako Ustavni sud utvrdi da život počinje začećem, odnosno spajanjem muške i ženske jajne stanice, kao što to tvrde stručnjaci iz Petrove, zamrzavanje zametaka neće naći mjesto u Zakonu o medicinskoj oplodnji. No, posljedično bi to mogao biti argument i za ukidanje prava na pobačaj koji se danas legalno može napraviti do 10. tjedna trudnoće.
Mnogi stručnjaci i pravnici s kojima smo razgovarali kažu kako je zabrana pobačaja, nakon zabrane zamrzavanja zametaka, očekivani slijed događaja.
– Ako je zametak živo biće, sasvim je svejedno je li nastao prirodnim ili umjetnim putem. Drugim riječima, ako je ministar Milinović protiv zamrzavanja embrija jer je, kako kaže, biološki dokazano da je zametak ljudsko biće i da ne može pristati na njegovo kasnije uništavanje, postavlja se logično pitanje zašto bi onda dopustio prekid trudnoće koja nije medicinski indicirana – kaže jedan naš sugovornik komentirajući najave o izradi novog zakona o pobačaju.
U Ministarstvu zdravstva demantiraju informacije o tome kako se sprema novi zakon o prekidu trudnoće. No, Ustavni sud zatražio je nedavno od Etičkog povjerenstva Klinike za ženske bolesti i porode u Petrovoj mišljenje o tome kada počinje život i kakav je njihov stav o namjernom prekidu trudnoće.
Povjerenstvo je jednoglasno zaključilo kako život počinje začećem, odnosno spajanjem ženske i muške jajne stanice. Na pitanje o pobačaju stručnjaci iz Petrove nisu dali jednoznačni odgovor, odnosno rekli su kako je zakonodavac taj koji treba donijeti zakonske okvire o tom pitanju.
Tako bi se crne prognoze Vesne Pusić iznesene tijekom rasprave o Zakonu o medicinskoj oplodnji, da je zabrana zamrzavanja embrija korak prema zabrani pobačaja, mogle i ostvariti, pa i u 21. stoljeću.
Mnogi simptomatično gledaju i na nedjeljnu propovijed vojnog biskupa Jurja Jezerinca koji je u Mariji Bistrici govorio o tome kako je Crkvi neprihvatljiv trenutni Zakon o medicinskoj oplodnji.
Biskup Jezerinac izgovorio je i rečenicu kako je “nezaobilazno pitanje zaštite djeteta od njegova začeća pa sve do smrti”.
Drugi naš sugovornik pak kaže kako je rasprava o tome kada počinje život filozofsko pitanje, a da znanstvenici moraju dati odgovor na pitanje kada se embrij može samostalno održati na životu.