ZAGREB – Unatoč pritisku da se smanje sadašnja opterećenja i tako pomogne gospodarstvu, broj parafiskalnih nameta ne smanjuje se, nego povećava.
Dogodine će, piše Lider, država uzimati nove harače i od svih vezanih uz turizam, od poljoprivrednika i web-portala.
Početkom iduće godine tako na snagu stupa Zakon o članarinama u turističkim zajednicama koji obvezu plaćanja članarine nameće velikom krugu djelatnosti, od marketinških agencija, financijskih i računovodstvenih institucija do frizerskih salona, koji će morati izdvajati do 0,25 posto godišnjeg prihoda.
Osniva se Poljoprivredna komora s obveznim članstvom, a o visini članarine još se raspravlja.
Novi Zakon o elektroničkim medijima propisuje da će i internetski portali imati obvezu financiranja Agencije za elektroničke medije u iznosu od 0,5 posto ukupnoga godišnjeg bruto prihoda. Međutim, još se ne zna kako će država razrezati taj namet ako je portal sporedna, često i neprofitabilna djelatnost tvrtke.