ZADAR – Iako su radovi u Malom Ždrelcu prekinuti, s gradilišta su povučeni ljudi ali ne i strojevi. Plovput, nositelj poslova na proširenju tog plovnog kanala između Ugljana i Pašmana, ne planira, doznajemo, odvesti mehanizaciju dok ne dobije i službenu obavijest da nema sredstva za nastavak radova, piše Slobodna Dalmacija.
Malo tko, naime, može pojmiti da će se jedan tako važan zahvat prekinuti usred radova, gradilište ostaviti otvoreno, a promet frekventnim kanalom zaustaviti do daljnjega. Tako nešto nelogičnim se čini i županijskom pročelniku za pomorstvo, Jeri Urodi.
– Takva situacija dugoročno može jako puno koštati. Svi brodovi, poznato je, tako i oni koji održavaju redovite veze prema Ižu, Ravi i Salima na Dugom otoku, zbog zatvaranja Malog Ždrelca do tih destinacija plove dužim putem, kroz Veli Ždrelac, a državu to, zbog veće potrošnje goriva, košta 326.000 kuna mjesečno – kaže Uroda.
Ostane li, dakle, Mali Ždrelac zatvoren ti će troškovi za pet godina premašiti iznos od 16 milijuna kuna sada potrebnih za dovršetak radova u njemu. U radove u kanalu, uz to, već su uložena značajna sredstva, a u stanju u kojemu je sada, ne može se koristiti za plovidbu.
Plovidbeni dio kanala, naime, još nije proširen na predviđenih 56 metara, a obale koje su omeđivale raniju širinu prolaza odavno su uklonjene.
Osim radova na proširenju, kanal još treba produbiti sa četiri na pet metara, dalekovod između Ugljana i Pašmana postaviti pod more i izvesti nove potporne pokose.
Posla je još dosta, ali je dobar dio i obavljen, a rekonstrukcija mosta preko kanala s ulaganjem od 17 milijuna kuna, kao dio cijelog zahvata, na vrijeme srećom, završena.