ZADAR – Gradnji benzinske crpke na Bulevaru, protiv koje ovih dana prosvjeduju okolni stanari, prethodio je zanimljiv sudski postupak kojim je tvrtka Ri Petrol iz Rijeke, u vlasništvu Jose Kalema, postala vlasnik zemljišta u središtu Zadra, prema nekim procjenama, vrijednog oko 1,6 milijuna eura.
Postupak je, naime, bio toliko “zanimljiv” da je Građansko-upravni odjel Općinskog državnog odvjetništva posumnjao u njegovu zakonitost, te je prije pet mjeseci podnio žalbu u ime RH na rješenje Općinskog suda o pravu uknjižbe Ri Petrola na parcele pod brojem 5175/1 i 5175/2 površine 4146 četvornih metara, “s obzirom na niz nepravilnosti koje su učinjene pri donošenju pobijanog rješenja.”
Knjiženje riječke tvrtke na sporno zemljište omogućila je pravomoćna presuda sutkinje Tatjane Domijan-Mrva, nakon što je Ri Petrol sudu dokazao da je nekretnine stekao kupnjom od stvarnih vlasnika, odnosno sedmero izvanknjižnih nasljednika pokojnog Petra Sikirića iz Preka, koji danas žive u Preku i SAD-u.
Nasljednici su za svog opunomoćenika u prodaji angažirali Blaža Stipanova iz Preka, čija je supruga Luzarija također u nasljednom redu. Međutim, pokojni Petar Sikirić u zemljišniku nikad nije bio upisan kao vlasnik, nego kao korisnik dviju parcela na Bulevaru u “društvenom vlasništvu” i označenih kao cesta, odnosno javno dobro, iako je to u naravi neizgrađeno zemljište uz prometnicu.
Sudu nisu trebali izvidi
Sud je uvažio tužbu Ri Petrola protiv nasljednika i priznao mu pravo upisa vlasništva na temelju priznanja, što znači bez rasprave i iznošenja dokaza, na samo jednom ročištu, samo tri mjeseca nakon podnošenja tužbe.
U takvim slučajevima, kad ni po zemljišniku ni po katastru nije posve jasno što je javno, a što privatno dobro, uobičajeno je da sud zatraži dodatne izvide kako bi se uklonila svaka sumnja da stranke nešto kriju, pogotovo kad su u pitanju ovjere punomoći rodbine iz dalekih zemalja.
No, sutkinja Domijan-Mrva očito je ocijenila da takvi izvidi nisu bili potrebni. Iako je žalba ODO-a na Županijskom sudu od rujna 2009. i unatoč neospornom javnom interesu, predsjednik Županijskog suda Antun Klišmanić nije nam htio reći je li žalba riješena niti, eventualno, u čiju korist, budući da “nismo stranka u postupku”.
U gradskoj upravi ističu da su lokacijsku dozvolu i potvrdu glavnog projekta za benzinsku crpku tvrtke Ri Petrol, bez obzira na plombu ODO-a, izdali na temelju važećih zakonskih propisa koji, zanimljivo, ne definiraju mjesto i broj mogućih benzinskih crpki uz neku prometnicu.
– Osim općih uvjeta iz Prostornog plana Grada Zadra, nema zabrana, ali ni utvrđenih prostornih normi za gradnju benzinske crpke, koja se inače tretira kao prateći sadržaj prometne infrastrukture – kaže pročelnica ureda za izdavanje dozvola Marija Pavlović.
Drugim riječima, moguće je, izgleda, uz suglasnost vlasnika prometnice, otvoriti onoliko benzinskih crpki koliko ih može stati!