Upravno vijeće Agencije za linijski pomorski promet je ipak u četvrtak odlučilo i uspjelo pred kraj radnoga vremena na potrebne adrese poslati novi plovidbeni red koji će stupiti na snagu u ponedjeljak, 8. ožujka.
Radi se o dijelu izvansezonskog reda plovidbe koji je za razliku od tzv. privremenog po kojemu su se veze s otocima održavale dosad, ponešto drugačiji. Zapravo reduciran je, kako se to i očekivalo. I to u trajektnom prometu s manjim otocima.
U priopćenju voditelja agencijine Službe za informiranje Marijana Žuvića navode se sve trajektne linije na našoj obali, koje su reducirane, dok brodski i brzobrodski promet ostaju isti, u njemu nema smanjenja broja linija. Do smanjenja putovanja trajektima je došlo, kako se ističe i u priopćenju, zbog ušteda, odnosno zbog lakšeg premošćivanja nedostatka novca u stavci “obalni linijski pomorski promet” u državnom proračunu za ovu godinu. Tako će se ukidanjem pojedinih putovanja za otoke uštedjeti 35 milijuna kuna.
Kad je riječ o zadarskom okružju do reduciranja broja tjednih putovanja došlo je na tri trajektne linije. To je linija 401 Zadar – Ist – Olib – Silba – Premuda na kojoj će se u ožujku i travnju broj putovanja smanjiti sa četiri na tri tjedno, a u svibnju s pet na četiri tjedno. Na toj će liniji, osim toga, trajekt iz Premude produžavati za Mali Lošinj jednom, umjesto dosadašnja dva puta na tjedan.
Nadalje, na trajektnoj liniji 433 Zadar – Rivanj – Sestrunj – Žverinac – Molat u ožujku i travnju se broj linija sa šest smanjuje na tri tjedno, a u svibnju također sa sedam na četiri tjedno. Ukida se na toj liniji i plovidba srijedom između Molata i Ista.
Na liniji 435 Zadar – Iž – Rava također će biti manje putovanja tijekom tjedna. Ukidaju se dvije linije u ožujku i travnju, tako da će ih tjedno biti pet umjesto sedam te u svibnju se smanjuje sa sedam na šest linija tjedno.
Odlučeno je istodobno da u ljetnome redu plovidbe, koji će stupiti na snagu 1. lipnja i trajati do 30. rujna neće biti izmjena, nego se sve vraća na staro, odnosno na broj linija koji je važio i za lanjsku ljetnu sezonu.
Koliko će ova smanjenja broja putovanja uznemiriti ionako nezadovoljne otočane, tek ćemo vidjeti. No, znamo kako su zadarski otočani zakinuti u mnogo čemu, ogorčeni nedovoljnom brigom zajednice za čak ne razvitak, nego barem za zadržavanje postojećeg stanja. Od pustih obećanja malo je ostvareno, poput primjerice onih da će učenici s nekih otoka moći svakodnevno u Zadar i natrag, kako bi ostali na otoku u obitelji. Rezultat takvih neostvarenih obećanja je sve manje ljudi na otocima, jer ih tamo nema što zadržati, a iseljavanje je toliko primjetno, da su se i ove zime ljudi na sve većem broju otoka brojili tek dvoznamenkastim brojevima.