BRUXELLES- Europska komisija prihvatila je hrvatske zahtjeve za prijelazna razdoblja u poglavlju prometna politika, koja bi hrvatskim brodarima trebala omogućiti da se bolje pripreme za nadolazeću europsku konkurenciju, a taj prijedlog trebaju još prihvatiti zemlje članice koje imaju zadnju riječ, doznaje se iz diplomatskih izvora.
Hrvatska je u poglavlju prometna politika, u kojem su pregovori otvoreni 21. travnja 2008. godine tražila da za područje linijskog pomorskog prometa dobije prijelazno razdoblje do kraja 2016, a za tzv. kružni promet, odnosno neredovite, izletničke pomorske linije do kraja 2014. godine kako bi hrvatski brodari dobili dodatno vrijeme i zadržali monopol radi što bolje prilagodbe za suočavanje s europskom konkurencijom. To prijelazno razdoblje trebalo bi omogućiti Jadroliniji i drugim, manjim brodarima da obnove svoju flotu.
Europska je unija pri otvaranju toga poglavlja u zajedničkom pregovaračkom stajalištu te hrvatske zahtjeve ocijenila neprihvatljivima, a sada je Komisija nakon gotovo dvije godine pregovora s hrvatskom stranom promijenila mišljenje. Europska komisija trenutačno priprema nacrt zajedničkog pregovaračkog stajališta za zatvaranje toga poglavlja u kojem će se naći prijedlog za prihvaćanje toga hrvatskog zahtjeva. Nacrt zajedničkog pregovaračkog stajališta upućuje se onda Vijeću EU-a tj. zemljama članicama koje ga moraju jednoglasno prihvatiti.
BRUXELLES- Europska komisija prihvatila je hrvatske zahtjeve za prijelazna razdoblja u poglavlju prometna politika, koja bi hrvatskim brodarima trebala omogućiti da se bolje pripreme za nadolazeću europsku konkurenciju, a taj prijedlog trebaju još prihvatiti zemlje članice koje imaju zadnju riječ, doznaje se iz diplomatskih izvora.
Hrvatska je u poglavlju prometna politika, u kojem su pregovori otvoreni 21. travnja 2008. godine tražila da za područje linijskog pomorskog prometa dobije prijelazno razdoblje do kraja 2016, a za tzv. kružni promet, odnosno neredovite, izletničke pomorske linije do kraja 2014. godine kako bi hrvatski brodari dobili dodatno vrijeme i zadržali monopol radi što bolje prilagodbe za suočavanje s europskom konkurencijom. To prijelazno razdoblje trebalo bi omogućiti Jadroliniji i drugim, manjim brodarima da obnove svoju flotu.
Europska je unija pri otvaranju toga poglavlja u zajedničkom pregovaračkom stajalištu te hrvatske zahtjeve ocijenila neprihvatljivima, a sada je Komisija nakon gotovo dvije godine pregovora s hrvatskom stranom promijenila mišljenje. Europska komisija trenutačno priprema nacrt zajedničkog pregovaračkog stajališta za zatvaranje toga poglavlja u kojem će se naći prijedlog za prihvaćanje toga hrvatskog zahtjeva. Nacrt zajedničkog pregovaračkog stajališta upućuje se onda Vijeću EU-a tj. zemljama članicama koje ga moraju jednoglasno prihvatiti.