ZAGREB – Vlada ne odustaje od prosipanja optimističkih prognoza kada je u pitanju privatizacija nacionalnih navoza. Tako je i na današnjoj sjednici GSV-a, ministar Božidar Kalmeta, koji je od danas predsjednik Gospodarskog socijalnog vijeća, upitan da prokomentira veliki radnički prosvjed najavljen u Rijeci za 7. travnja, a kojeg će predvoditi radnici 3. maja koji se opravdano boje neuspjeha i drugog kruga privatizacije samouvjereno odgovorio: – Kolega Popijač je rekao da ima vrlo ozbiljnih preuzimatelja natječajne dokumentacije, ukupno njih četiri za 3. maj .
Istina je međutim da su u mjesec i pol dana koliko je otvoren natječaj dokumentaciju za kupnju najvećeg riječkog brodogradilišta prema informacijama iz HFP-a otkupile samo tri tvrtke.
Samoborska tvornica vijaka DIV koja je inače preuzela dokumentaciju za svih 6 brodogradilišta uključujući i pulski Uljanik. I oni su do sada jedini stupili u kontakt s trećemajcima tražeći i dodatne podatke.
Jedan lokalni posrednik također je u igri i to navodno za veliku austrijsku metalnu tvrtku A-Tec koja uglavnom radi za energetski sektor.
U utorak je stigla i informacija da su za riječke navoze zainteresirani i Rusi o kojima se za sada službeno ne zna niti jedan detalj više. U kuloarima se špekulira da je navodno riječ o moćnoj naftnoj kompaniji Gazpromu, no za to nema nikakvih potvrda.
Neslužbeno se također govori kako oko 3. maj teren propitkuju i Koreanci koji su navodno angažirali domaće konzultante da im prikupe podatke.
No osim informacija plasiranih neslužbenim kanalima iz resornog ministarstva, između ostalog da je interes za hrvatske navoze i to prioritetno dalmatinske pokazao Samsung, drugo po velični južnokorejsko brodogradilište, ozbiljnijih potvrda te vijesti još uvijek nema.
Donedavno najeksponiraniji potencijalni kupac nacionalnih navoza, biznismen Danko Končar, još uvijek nije potpuno odustao, no kako doznajemo samo pod uvjetom ako dobije jamstvo vlade da će u odluci o prodaji imati prednost kupci koji kandidiraju za više brodogradilišta. Ukoliko takvu garanciju ne dobije, on će definitivno odustati kažu nam njegovi bliski suradnici.
Sami brodograditelji krajnje su međutim skeptični kada je u pitanju projekt vlasničke transakcije. Potvrđuju to i sve učestalije radničko sindikalne poruke u kojima se protive stečaju kao alternativi te pokušaji samih uprava i zaposlenika da vladi ponude scenarij B.
Trećemajci su već najavili da rješenja vide u preuzimanje škvera od države u najam na pet godina, a uprava Brodosplita intenzivno radi na alternativnom projektu o čijim detaljima još uvijek ne žele govoriti.
U svakom slučaju, uskoro će 19. travnja, datum do kada sve ponude kupaca moraju biti na stolu i tada će sve oko privatizacije naših navoza biti savršeno jasno