ZADAR– Projekt Grada Zadra koji se tiče uvođenja osobnih pomoćnika u nastavi za djecu s poteškoćama u razvoju, konačno je i realiziran, a 18 odabranih pomoćnika jučer je završilo edukaciju te će već idućeg tjedna započeti s radom. Grupna edukacija održavala se posljednja tri dana, po pet sati dnevno, u OŠ Šime Budinića, a jučer je nakon završnog predavanja o superviziji, uslijedila i svojevrsna evaluacija, odnosno razmjena dojmova između kandidata i predavača. Naposljetku je uslijedilo i uručenje uvjerenja o završenoj 15-satnoj edukaciji, kao dokaz o spremnosti za početak rada s djecom s poteškoćama u razvoju.
Ovu su edukaciju vodile defektologinje i psihologinje iz stručnih službi škola koje sudjeluju u projektu, a Nada Meštrović, predsjednica Povjerenstva za uvođenje osobnih pomoćnika u nastavi Grada Zadra te također članica stručnog tima, vodila je jučerašnje okupljanje. Ovaj završni sastanak zapravo je bio prilika za razmjenu povratnih informacija među svim sudionicama, a koju su kandidati iskoristili kako bi izrazili zahvalnost na iscrpnom trudu i radu stručnog tima te zadovoljstvo dobivenim kompetencijama.
– Moram istaknuti da ste bili toliko dobra grupa da sam cijelo vrijeme imala osjećaj da dobivam povratnu informaciju, jer sudjelovali ste u svakoj prezentaciji, pokazali interes i nikada niste bili pasivni. Morate biti svjesni toga da će o vama samima puno toga ovisiti u vašem daljnjem radu, a sigurna sam da ste na ovaj način stvorili put i budućim generacijama osobnih pomoćnika u nastavi, naglasila je Ingrid Veršić Miletić, članica Povjerenstva i stručnog tima, inače sociolog pedagog u OŠ Petra Preradovića, nakon koje se prisutnima u ime Upravnog odjela za odgoj i školstvo Grada Zadra obratila Ivana Perić, koja je naposljetku svim osobnim pomoćnicima i uručila zaslužena uvjerenja.
Kako je istaknuto, ciljevi ove edukacije osobnih pomoćnika bili su stjecanje osnovne razine znanja, vještina i kompetencija za rad s učenicima koji imaju posebne edukacijske potrebe, radi što kvalitetnijeg uključivanja učenika u redovni sustav odgoja i obrazovanja. Ova se edukacija sastojala od nekoliko oblika rada i to predavanja, iskustvenog rada u radionicama, neposrednog rada s učenikom uz vođenje, supervizijskih susreta te učenja iz literature. Osobni pomoćnik mora s posebnom pozornosti i zalaganjem razumijeti specifičnosti u pružanju pomoći učeniku, ovisno o vrsti i stupnju teškoće učenika kojem će pružati pomoć. Stoga je zadatak polaznika edukacije bio da steknu osnovnu razinu znanja o vrstama teškoća u razvoju te oblicima školovanja učenika s teškoćama, da razumije i zna posebne edukacijske potrebe učenika, da zna osnovno o potrebama djece, razvija vještine komunikacije i slušanja, razumije kako učenici s teškoćama percipiraju sadržaje te da budu sigurni u izboru oblika, metoda i načina pružanja individualne pomoći učeniku, uvažavajući ponaosob stupanj i vrstu teškoće kod učenika.
Da podsjetimo, u ovaj su projekt uključene gotovo sve zadarske osnovne škole i to OŠ Bartula Kašića, OŠ Šime Budinića, OŠ Krune Krstića, OŠ Petra Preradovića, OŠ Stanovi, OŠ Šimuna Kožičića Benje i OŠ Zadarski otoci, a strukturu odabranih pomoćnika uglavnom čine učitelji razredne i predmetne nastave, nekoliko profesora tjelesnog odgoja, dva studenta i jedan pomoćnik sa srednjom stručnom spremom.