ZADAR– Kanal Mali Ždrelac će od 1. srpnja biti plovan! Potvrdio nam je to jučer voditelj gradilišta u Malom Ždrelcu Viktor Salomon. Nakon dvomjesečne stanke radnici i strojevi splitskog Konstruktor Inženjeringa na gradilište u Malom Ždrelcu vratili su se 8. ožujka.
Podsjetimo da je nekoliko mjeseci trajala neizvjesnost hoće li biti odobreni novci za projekt. Još je u prosincu 2009. godine “pukla” vijest da u Državnom proračunu za 2010. godinu novci za nastavak radova nisu predviđeni.
Takav razvoj situacije izazvao je brojna negodovanja. Posebno među Ižanima, Ravljanima i Dugootočanima, koji, dok traju radovi na kanalu, moraju putovati znatno duljim putem preko Velog Ždrelca.
Nakon brojnih kritika i argumenata da se odugovlačenjem radova u Ždrelcu novac ne štedi, već rasipa, budući da se samo subvencioniranje dodatnih troškova linija preko Velog Ždrelca godišnje potroši 3,84 milijuna kuna, iznašlo se volje i načina te osiguralo 8 milijuna kuna.
Za dovršetak cijelog projekta procjenjuje se da je potrebno još oko 16 milijuna.
– U ovoj fazi radova, koja će se realizirati do 30. lipnja, kanal će biti proširen na 40 metara i produbljen na četiri metra. Trenutačno su na gradilištu dva bagera i tri kamiona koji odvoze višak materijala s pašmanske strane. S ugljanske strane je dosad odvezen gotov sav iskopani materijal, kazao je Solomon.
Procjenjuje se da će u sklopu produbljivanja i proširivanja kanala koji prema planu u konačnici treba biti proširen na 56 metara i produbljen na pet metara, biti iskopano ukupno 54.000 kubika materijala. Dosad se taj materijal odvozio za potrebe gradilišta u Trajektnoj luci Preko i u luci Batalaža u Kalima. Sada, kad su ti projekti već u završnoj fazi, materijal se odvozi na odlagalište u Kukljici.
– Sutra na gradilište stiže bušilica kojom ćemo s pontona bušiti morsko dno i pripremati ga za miniranje. Nakon toga će biti dopremljen još jedan ponton s dizalicom od 100 tona koja će gratati mulj i ostali materijal s morskog dna. Taj će se materijal klapetom odvoziti na jedan od ukupna dva morska odlagališta u Jadranu, ispričao je šef gradilišta.
Vijestima iz Malog Ždrelca vrlo je zadovoljan načelnik Općine Sali Zoran Morović.
– Otvorenje kanala žitelji jugoistočnog dijela Dugog otoka čekaju kao ozebli sunce. Osim što su preko Velog Ždrelca moramo puno dulje voziti, taj je put i preveliko opterećenje za ionako prestare katamarane. Putovanje do Zadra često se doima kao avantura jer nikad se ne zna kad bi se katamaran mogao pokvariti, kazao je Morović.