BIOGRAD – Mali Biograd uspio je ono što puno veće ribarske sredine nisu – ribaricama je osigurao nesmetan vez i mjesto za ukrcaj i iskrcaj ribe.
Na uštrb gotovo 50 parkirnih mjesta, grad je dio rive izdvojio za manipulativni prostor, za iskrcaj građevnog materijala, no prije svega za iskrcaj ribe.
– U floti imamo 11 brodova i kad god dođu, imaju osigurano mjesto i za prekrcaj i za vez. Bez takve operativne obale ne bi bilo moguće raditi, a to je i jedan od razloga što smo sjedište tvrtke iz Svetog Filipa i Jakova prebacili u Biograd – kaže nam član Uprave “Jadran tune” Mišo Mandić.
– Grad je maksimalno korektan – dodaje – a mi smo se obvezali održavati red i čistoću, te u vrijeme održavanja fešta i sličnih događanja osloboditi mjesta za turističke brodove.
Takav dogovor poštuju i sve ostali biogradski vlasnici ribarskih brodova okupljeni u Ribarsku zadrugu “List”, potvrđuje Krunoslav Pešić, direktor Komunalnog poduzeća “Bošana” koje ima koncesiju na sve luke i lučice na tom području.
Isto je i s plaćanjem, kaže, domaći uredno podmiruju obvezu od 50 kuna po brodu dnevno, dok s onima drugima, kojima je cijena po 15 kuna za dužni metar broda dnevno, ima velikih problema. Dugovanja iznose i do 40.000 kuna i u pravilu se rješavaju na sudu.
– Za ovu smo namjenu, u središtu gradske luke, rezervirali 250 metara obale, u jednom dijelu za iskrcaj i ukrcaj, u drugom za privez.
Postavili smo rampu, ribare zadužili daljinskim kodiranim ključem, te ulaz omogućili i registriranim tvrtkama za otkup ribe. Žrtvovali smo 40 do 50 parkirnih mjesta, od kojih se ljeti može uprihoditi do 150.000 kuna, ali ribarima smo osigurali manipulativni prostor.
Za desetak dana počet će na tom dijelu izgradnja sustava odvodnje oborinskih voda te prikupljanja otpadnih voda s ribarica i vozila u koja se riba ukrcava, pa ćemo izbjeći neugodne slike i mirise, osobito ljeti – objašnjava Pešić.
Oko 300.000 kuna potrebnih za taj projekt osigurano je iz gradskog proračuna. Sve su to dobro prihvatili domaći ribari, koji uvijek imaju mjesto za svojih šest brodova. Uz njih se, doznajemo od Danijela Lukačića, voditelja gradske luke, dnevno u vrijeme izlova vrti još 15-ak drugih brodova.
Računajući na ribarstvo kao jedan od pravaca razvoja, Biograđani idu i dalje. Planiraju izgraditi još jedan veliki plato isključivo za potrebe ribarskih brodova u jutarnjim satima, te za razna javna zbivanja u poslijepodnevnim. Pritom se računa na obećanje Ministarstva poljoprivrede i ribarstva o financiranju izrade dokumentacije.