ZADAR- “Poštovana doktorice, napipala sam kvržicu na dojci i ne znam što mi je sad raditi. Studiram u Zadru, ovdje nemam svog liječnika i ne znam kome se javiti. Pomozite!”
Ovo je pitanje koje je jedna zadarska studentica nedavno e-mailom poslala na adresu pitaj.liječ[email protected].
U rekordnom roku dobila je odgovor liječnika kako doći do uputnice i napraviti ultrazvuk u zadarskoj bolnici.
Kao i za većinu njezinih kolega koji dolaze iz drugih sredina i u Zadru nemaju svoga liječnika, ovakva pomoć do sada je bila nemoguća misija sve dok sami studenti, koji su godinama bez uspjeha pokušavali dobiti svoju ambulantu, na kraju nisu odlučili uzeti stvar u svoje ruke.
Preko Studentskog savjetovališta pokrenuta je virtualna ambulantu u kojoj studenti e-mailom mogu postavljati pitanja, dobiti savjete i dijagnoze za svoje zdravstvene probleme. Ovu ideju oduševljeno je prihvatila liječnica školske medicine Nadia Cavenago-Morović, i tako je s radom počela prva on-line ordinacija.
– Kako za njih nema organizirane zdravstvene zaštite, studenti koji dolaze na školovanje u Zadar nemaju se kome obratiti, zbunjeni su, ne znaju kako će do liječnika opće prakse ako im zatreba, a kamoli do ginekologa ili stomatologa. Morali smo nešto poduzeti. Nemamo novca ili moći da napravimo nešto konkretnije, pa smo to riješili ovako, besplatno i preko e-maila – kaže Marta Jović iz Studentskog savjetovališta.
A da je studentska ambulanta, pa makar i virtualna, bila i te kako potrebna, dokazao je interes studenata. Pokazalo se, naime, da većina njih ne zna kako bi uopće došla do uputnice ili recepta, a uz ta “tehnička pitanja” vrlo brzo su na red došla i ona zdravstvena, kad im je trebala konkretna liječnička pomoć.
Žale se na razne zdravstvene tegobe: vrtoglavice, anksiozna stanja, poremećaj spavanja, probleme vezane uz reproduktivno zdravlje. Liječnici Morović pišu i kad ne znaju pročitati nalaz svoga liječnika i kad nisu sigurni hoće li lijekovi koje uzimaju imati kontraindikacije. Imaju veliku potrebu pitati i razgovarati o svojim zdravstvenim problemima, kaže dr. Morović, zbog čega bi se unutar sustava za njih trebalo naći više vremena.
Jamči diskreciju
– Pitanja su im delikatna i intimna, većini njih bilo bi neugodno takvo što pitati svoga obiteljskog liječnika. Osim što studentima jamči diskreciju, ovakav način komunikacije s pacijentima izazov je za svakog liječnika, jer trebaš odvagati kako odgovoriti na pitanje, pogotovo kad ne znaš kompletnu problematiku.
Ali, snalazimo se. Pomažemo im savjetom, ako je potrebno, izmijenimo i nekoliko mailova, a kad je riječ o kompleksnijem problemu, pozovem ih ovdje u školsku ambulantu. Njima je najvažnije da odgovor dobiju što prije – kaže dr. Morović.
ANA VUČETIĆ-ŠKRBIĆ
Zdravstveni vodič
U borbi za svoju ambulantu zadarski su se studenti do sada obraćali na niz adresa, od Sveučilišta i Grada, do Ministarstva znanosti i Liječničke komore. Međutim, bez uspjeha, pa su za svaku sitnicu morali odlaziti kući, k obiteljskom liječniku. Upravo zbog toga pokrenuta je virtualna ordinacija, a Studentsko savjetovalište na svojim je stranicama nedavno objavilo i veliki zdravstveni vodič za pomoć zadarskim studentima.