Istraživanje tvrtke Media for Vision Critical je pokazalo da se samo 25.000 ljudi dosad odazvalo pozivu da ugase svoj profil na Facebooku, ili su spremni razmisliti o toj opciji.
Dee i Milan na kampanju su se odlučili zbog nezadovoljstva razinom zaštite privatnosti koju Facebook nudi svojim korisnicima. No, čini se da nadobudni protivnici najpopularnije društvene mreže na internetu nisu dovoljno razvikali svoju kampanju, jer podaci kažu kako je samo 11 posto korisnika Facebooka znalo za nju.
Matt Kleinschni, potpredsjednik tvrtke Media for Vision Critical koja prati uspjeh kampanje, kaže kako ovi podaci govore da su se njezini inicijatori možda malo precijenili. Iako je zabrinutost korisnika Facebooka za očuvanje svoje privatnosti sve veća, apokaliptična predviđanja o masovnom povlačenju s Facebooka bila su preoptimistična, kaže on.
Većini onih koji Facebook koriste već godinama kako bi komunicirali sa svojim kolegama, prijateljima, rodbinom, kako bi upoznavali nove ljude, teško se odreći te privilegije – pa makar za to platili i cijenom svoje privatnosti.
Profil malobrojnika koji su se odazvali pozivu na bojkot je takav da se vjerojatno radi o maloj ali glasnoj grupici visokoangažiranih korisnika Facebooka, kojima su počeli smetati uvjeti korištenja tog servisa – primjerice činjenica da sve fotografije i videozapisi koje ste objavili na svom profilu pripadaju kompaniji.
Fijasku je možda pridonijela i činjenica da je 61 posto korisnika tog servisa izrazilo zadovoljstvo time što ih je Facebook uopće saslušao i “djelovao na vrijeme”. Naime, izvršni direktor Facebooka Mark Zuckerberg nedavno je najavio kako će kompanija pojednostaviti postavke o zaštiti privatnosti, kao i one o brisanju profila.
“Za brisanje profila potrebna stručna pomoć”
Jedno od najvećih nezadovoljstava među korisnicima, tvrde Dee i Milan, jest činjenica da je profil na Facebooku vrlo teško izbrisati. Oni tvrde kako je postupak gašenja računa toliko kompliciran da prosječan korisnik treba stručnu pomoć da bi ga deaktivirao. A kada to i učini, još uvijek postoji opasnost od narušavanja njegove privatnosti jer, naglašavaju, svi sadržaji objavljeni na profilu ostaju u vlasništvu kompanije.
Milan i Dee upravo su današnji dan, 31. svibnja 2010., odabrali za dan masovnog povlačenja s Facebooka (Quit Facebook Day). Očekivali su da će danas biti izbrisano na desetke, ako ne i stotine tisuća korisničkih računa. No, to se nije dogodilo. Dvojac nakon fijaska kaže kako nema namjeru nastavljati s kampanjom. Njihova je namjera, zaključuju, bila ukazati na rastući problem zaštite privatnih podataka na internetu, što im je i uspjelo.