ZADAR– Vrlo brzo nakon uvođenja novog telefonskog broja 505-505, zadarska će bolnica upasti u komunikacijski kaos jer će ostati bez dvjestotinjak lokalnih linija, pa komunikacija među različitim odjelima neće biti moguća, upozorava Velimir Friganović, vlasnik tvrtke Fricom servis, koji je od 70-ih godina prošlog stoljeća do 2003. povremeno servisirao bolničku telefonsku centralu.
Friganović nam se obratio nakon što je ravnatelj Opće bolnice Zadar dr. Dario Nakić javno rekao da je postojeća centrala zastarjela te da nije u stanju dnevno primiti 2000 poziva koliko ih ima bolnica.
– Nakić je rekao neistinu. Nije centrala zastarjela, nego je oni nisu znali popraviti, a mene nisu zvali, iako sam u gotovo 40 godina rada ipak nešto dao u telefoniji za ovaj grad. O tome, na žalost, u bolnici odlučuju neki pomoćnici ravnatelja koji nisu za to kvalificirani.
Zadarska je bolnica 2000 poziva imala još 70-ih, a danas ih ima više od 5000, ističe Friganović, ne skrivajući da je ljut zbog takvog odnosa prema njemu, ali i poslu koji je, smatra, desetljećima uspješno radio za zadarsku bolnicu. Problemi su, kaže, počeli nakon što je 2003. za održavanje centrale angažiran drugi serviser, jer im je on, tobože, bio preskup.
– Tada su počeli s centrale skidati brojeve i prebacivati ih na bolničke odjele tako da ih direktno mogu zvati. U četiri-pet godina na taj su način skinuli 20-ak brojeva s centrale i, normalno, počelo se javljati zagušenje zbog kojeg zadnjih mjesec i pol dana bolnicu nije bilo moguće dobiti.
Stara centrala je, čini se, isključena jer je zastarjela i ne da se više nadograđivati, a nova centrala kapacitetom trenutačno ne zadovoljava potrebe bolnice, navodi Friganović i dodaje da je centrala koju je ostavio bolnici imala 480 lokala i 64 vanjske linije.
S “nadogradnjom” koja se sada provodi, centrala će izgubiti oko 200 lokala, a vanjskih linija će ostati samo 20-ak.
“Da su me zvali, problem sam mogao riješiti i oni bi već sutra bezbolno mogli prijeći na novu centralu”, zaključuje Friganović. Ravnatelj bolnice dr. Dario Nakić nije se htio upuštati u tehničke rasprave o stvarima koje dobro ne poznaje, pa nas je uputio na vlasnika Cometh servisa Roberta Begića, koji zadnjih godina održava telefonsku centralu zadarske bolnice.
– Stvarno ne znam što bih vam rekao osim da gospodin Friganović uistinu ne zna što govori. Za njega je vrijeme u telefoniji očito stalo prije nekih desetak godina SEnD tvrdi vlasnik zadarskog Cometh servisa, koji osim bolničke održava još 150 centrala u Hrvatskoj i inozemstvu, među ostalim, centrale Zadarskog sveučilišta, Tankerske plovidbe, Lučke uprave, Županije, Ureda državne uprave, SAS-a, Adrije, hotela Hilton u Dubrovniku, Bretanide na Bolu, Slona u Ljubljani…
– Nadogradnjom koju provodimo poboljšat će se funkcionalnost bolničke centrale. Imat će kapacitet 592 lokala i 60 vanjskih linija, a bolnica će dobiti i oko tisuću novih brojeva u numeraciji od 505-000 do 505-999, kojima će se direktno moći birati svaki lokal unutar bolnice.
Dakle, nema govora o tome da se neće moći komunicirati unutar bolnice, naprotiv, ta će komunikacija biti jednostavnija i bolja, proširen je broj ulaznih linija i distribucija poziva, a na ugrađenu opremu izdali smo jamstvo na sedam godina, odgovara Begić.
Vrijednost nadogradnje bolničke centrale iznosi 198 tisuća kuna, a prvi pozivi s novim brojem korisnici će moći ostvariti od subote 5. lipnja.