NIN – Kad je Tankerska plovidba Zadar prije pet godina preuzela projekt Ninsko blato od Norlandia Omsorga, koji je prethodno godinama prikupljao dokumentaciju i doveo je do građevinske dozvole, izgledalo je da bi gradnja ovog dugo čekanog objekta konačno mogla početi.
No, projekt je i dalje u “papirnatoj fazi”. U međuvremenu se mnogo toga dogodilo, Tankerska je željela sve preispitati, neke stvari drukčije postaviti, nastupila je recesija, a povećani su i zahtjevi za zaštitu okoliša.
Zato je tek sada u tijeku javna rasprava o Studiji utjecaja na okoliš izgradnje turističkog naselja Ninsko blato koju je izradio zagrebački Oikon.
Ukupno 3000 kreveta
– U prijašnjoj dokumentaciji, zaštita okoliša trebala se raditi za 14 hektara, a sada se te mjere odnose na cijeli obuhvat plana – objašnjava dr. Petar Kragić, član Uprave Tankerske plovidbe. Tako se mjere za zaštitu okoliša prostor sada odnose na čak 86,6 hektara kopna i 34,8 hektara morske površine. Turističko naselje gradilo bi se u nekoliko faza.
U prvoj, u kojoj je investitor RTC Nin, tvrtka koju je osnovala Tankerska plovidba, na 11,6 hektara predviđa se gradnja hotela s četiri zvjezdice, s posebnim standardima zbog korištenja ninskog blata.
U hotelu bi bilo 600 kreveta, a pokraj njega bi trebala biti dva apartmanska naselja s još 400 kreveta. Ovaj objekt, koji je već isprojektirao zagrebački APZ, nalazio bi se u neposrednoj blizini nove ceste Nin – Vir, na zapadnoj strani obuhvata plana, a na ostalim dijelovima predviđena je još gradnja apartmanskog naselja, otvorenog amfiteatra te javnih sadržaja.Naselje bi ukupno imalo 3000 kreveta, s tim što za ostali dio naselja tek treba izraditi detaljni idejni projekt. Gradnja nove državne ceste od Nina prema Viru zajedno sa sustavom odvodnje rješava i dio infrastrukturnih potreba ovog novog turističkog naselja.
Predviđen je i poseban sustav kontrole i zaštite tijekom gradnje, jer će samo u prvoj fazi za kaskadnu gradnju objekata trebati ukloniti oko 300 tisuća prostornih metara pijeska. Ptice koje borave na tom terenu (zlatar pijukavac, crveni prutak i morski kulik) morat će se posebno paziti. – Projekt je vrlo značajan i mi od njega ne odustajemo – kaže Kragić.
– Istina, još nije definiran operator koji će puniti kapacitete objekata, kao ni investitor daljnjih faza. Riječ je o investiciji koja je procijenjena na 60 milijuna eura i to je u sadašnje vrijeme značajan iznos do kojega nije jednostavno doći.
No, postupno rješavamo dokumentaciju, rješava se i infrastruktura, a nakon donošenja uvjeta za zaštitu okoliša, na redu je građevinska dozvola, a potom bi trebala početi i gradnja – najavljuje Kragić.