ZADAR– Jedan od najznačajnijih i najvećih projekata lučke infrastrukture na hrvatskoj obali, onaj na dogradnji Luke Preko je završen i za 15. srpnja je zakazan tehnički pregled.
Ako sve bude u redu, slijedi potom dobivanje uporabne dozvole i trajektna luka Preko, najfrekventnija na cijeloj hrvatskoj obali, moći će se koristiti u punome značenju. Istodobno za još vrlo kratko vrijeme, možda i do kraja srpnja trebalo bi dovršiti radove na izgradnji trajektne luke na otoku Rivnju i time bi se zaokružili ovogodišnji planovi Županijske lučke uprave na izgradnji lučke infrastrukture na zadarskome arhipelagu. Naime, Županijska lučka uprava i Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture zajedno grade te objekte, koji su i dosta “teški”, ali novac pristiže. Prečki oko 21 milijun kuna, a trajektno pristanište Rivanj nešto preko 8 milijuna kuna. Rivanjsko je zadnje u nizu od desetak pristaništa sagrađenih posljednjih godina na zadarskim otocima. Navedenim ukupnim otočnim pristanišnim projektima se sigurno pretekla gradnja pristaništa koje je u povijesti gradila austro-ugarska vlast na našim otocima, na kojima nitko poslije nije gradio gotovo ništa, sve do prije desetak godina.
U Preku je, kako je javnosti poznato, u zadnju godinu i pol dograđen gat za trajekte za novih 27 metara, pa je od 73 narastao na točno 100 metara i može primati i najveće trajekte koji plove na našoj obali. One tipa “Jurja Dalmatinca”, dugog 90 metara i koji prevozi 1.000 putnika i 140 vozila. Tamo je dograđeno i 180 metara operativne obale i lukobran. Dakle, Preko sada ima i rivu na koju bi mogli pristajati i brzi putnički brodovi, što će se vjerojatno i dogoditi, nakon što se trajekti iz Liburnske obale u Zadru presele u Gaženicu. Dobilo se proširenjem i ukupno deset ulazno-izlaznih traka pa će se znatno manje čekati na iskrcaj ili ukrcaj u trajekt. Spomenimo također da se u luci Preko gradi još infrastrukturnih objekata, a što financira općina Preko. To je veliko parkiralište za više od 300 auta pa putnički sadržaji poput čekaonice, autobusne stanice, trgovačkih i ugostiteljskih sadržaja… Ove zadnje objekte gradi tvrtka Lenka Celenta Emona d. o. o., a ostale upravo dovršene objekte u moru je gradila specijalizirana tvrtka Pomgrad. Podsjetimo i da je svaki novi trajektni gat na zadarskim otocima, osim u Preku i na Brbinju, dug po 60 metara, što je optimalno za pristajanje trajekata, a isto tako svaki ima najmanje pet metara dubine, što je znatno više nego što iziskuju današnji trajekti sa svojim gazovima.
Od ravnatelja Županijske lučke uprave Zadar Marinka Slavića saznajemo da će se sljedeći lučki projekti na zadarskom području odnositi na rekonstrukciju pristaništa na otoku Vrgada, ali i rekonstrukciju glavne pristanišne rive u Biogradu. Naravno, očekuje se da će se u najskorije planove uključiti i sam Zadar, koji ima puno “crnih” točaka na obalnome potezu. Pa i onih uz samo gradsko središte.