ZADAR– U Zadru će poskupiti naknada za reklamiranje na javnim površinama kada takav prijedlog odluke donese Gradskog vijeće na sjednici koja je zakazana u utorak.
Komunalni odjel Jure Zekanovića napravio je tabelu iz koje je vidljivo koliko se i je li se uopće naplaćivala neka vrsta reklame, predložila nove cijene i dala usporedbu sa Šibenikom, Splitom, Zagrebom i Rijekom.
I dok posljednja dva grada imaju po pet gradskih zona za koje su različite cijene Zadar, kao i kod određivanja iznosa komunalnog doprinosa, ima samo dvije zone: jedna je Grad, dok u drugu zonu spadaju prigradski dijelovi zajedno s otocima. Povijesne jezgra po ničemu ne uživa poseban status.
No, ipak Poluotok je pun tzv. reklamnih “kavaleta” koje se do sada nisu naplaćivale, a sada bi postavljenje jednog trebalo koštati vlasnike 150 kuna mjesečno. U Zagrebu je to duplo skuplje, dok u Splitu gdje su konzervatori odredili stoga pravila i model diskretnog reklamiranja u povijesnoj jezgri, te Rijeci ne postoji kao kategorija naplate.
Poskupjet će i reklamne zastave sa sadašnjih 28 na 120 kuna u prvoj zoni, držanje reklamnih ormarića u istoj zoni koštat će umjesto dosadašnjih 58, čak 150 kuna mjesečno, reklamni natpisi poskupjet će s 36 na 140 kuna, reklamne vitrine sa 125 na 150 kuna, totemi sa 60 na 90 kuna, itd.
Reklamni stupovi na javnoj rasvjeti, koje gradska uprava predloženom odlukom uvodi, koštat će mjesečno 120 kuna, ali samo u drugoj zoni. Reklamna platna i oslikana reklamna poruka čije se postavljanje do sada nije naplaćivalo, po ovoj odluci će stajati 15, odnosno 40 kuna, ali dnevno