ZADAR – Povodom jučer otvorenog Tjedna cjeloživotnog učenja, u Gradskoj knjižnici održan je okrugli stol, čiji fokus je bio kako motivirati pojedinca, tvrtke i državu da uvide važnost ulaganja u cjeloživotno obrazovanje.
Gosti okruglog stola, Hrvoje Balen iz Algebre, prof. Radeka, Višnja Perin, Anamarija Rogić i Dubravko Bacalja iznijeli su sažetke svojih iskustava, kao i probleme i vizije vezane za cjeloživotno obrazovanje u Hrvatskoj.
Hrvoje Balen, član Vijeća za obrazovanje odraslih tako je ustvrdio kako hrvatsko društvo ne bi trebalo počivati na jeftinoj radnoj snazi, naglasivši pritom kako jedino cjeloživotno obrazovanje pomaže u borbi protiv toga.
– Zanimljivo je kako prema anketi koja postavlja pitanje što je potrebno da bi se dobio dobar posao, mladi Zadrani na prvo mjesto stavljaju dobre veze, a tek potom fakultetsko obrazovanje, naglasio je Balen.
Važnost uloge nastavnika u obrazovanju istaknuo je prof. Radeka, s Odjela za Pedagogiju na zadarskom Sveučilištu.
– Nastavnik se nalazi u središtu cjeloživotnog učenja. Onoliko koliko imamo dobrog nastavnika, toliko imamo dobrog učenika. Budućnost suvremenog društva krije se u cjeloživotnom učenju. Problem je u tome što su nastavničke profesije u cijelom svijetu već dugo u krizi i sve se manje mladih ljudi odlučuje obrazovati za nastavničko zanimanje. Najveći problemi u hrvatskom sustavu su što mi imamo dosta potrošen sustav rada, koji je ujedno previše centraliziran, te što inicijalno obrazovanje i usavršavanje nisu međusobno usklađeni, a statusno pitanje i položaj nastavnika nisu riješeni kako bi trebali biti, kazao je Radeka.