ŠIBENIK – Za realizaciju prve faze obnove jedne od najprestižnijih marina na svijetu – Port Hercule u Monte Carlu, na javnom natječaju posao je dobila Marinetek grupacija, odnosno Marinetek NCP – hrvatsko – finska tvrtka sa sjedištem u Šibeniku.
Port Hercule je glavna jahting destinacija u kraljevstvu, a u svijetu je poznata po svom luksuzu i jet-setterskom stilu života koji se uz nju vezuju. Obzirom da je smještena nasuprot Monaco Grand Prix staze, vezovi u Portu Hercule su ujedno i najskuplja mjesta koja se nude ljubiteljima oktanskog sporta, tako da se mnoge jahte s godišnjim vezom u ovoj marini iznajmljuju samo za taj dan, za ogromne iznose.
Inače tvrtka Marinetek NCP je ovlašteni zastupnik za proizvodnju i prodaju cjelokupne opreme za marine finskog brenda Marinetek koja nudi širok asortiman pontona, u rasponu od lakih drvenih pontona do teških valobrana, kao i bogat izbor standardne i sigurnosne opreme za pontone i marine. Osim u Šibeniku, Marinetek pontoni proizvode se u Latviji, Portugalu, SAD-u, Dubaiu, i naravno u Finskoj gdje je i sjedište grupacije, no pontoni Marineteka NCP već 2008. godine prepoznati su kao najkvalitetniji pontoni unutar grupacije.
– Vrlo smo ponosni na izbor Lučke uprave Monte Carla da u mondenom Port Hercule instalira upravo Marinetek pontone. Od samog početka smo zajedno s kolegama iz Finske sudjelovali u pripremi ponude za veliki međunarodni natječaj, ali smo naravno, sve detalje držali u strogoj tajnosti, do konačnog izbora i potpisa ugovora. Značajno je i naglasiti da ponuda Marineteka i nije bila financijski najpovoljnija, ali je klijent ipak odlučio na temelju našeg profesionalnog pristupa i kvalitete ponuđenog tehničkog rješenja, da Port Hercule zaslužuje samo najbolje. – izjavio je Boris Miškić, direktor tvrtke Marinetek NCP.
Za rekonstrukciju marine u proizvodnim pogonima Marinetek NCP biti će proizvedena, te isporučena i instalirana tri gata sastavljena od tipskih Superyacht i Concourse pontonskih elemenata, a vrijednost cijelog projekta kreće se oko 1,3 milijuna eura. Posebnost je svakako i gradnja Concours pontona, najvećih tipskih elemenata u ponudi ovog brenda, a slični pontoni već su do sada postavljeni samo u Palm Jumeirah marini u Dubaiu. Za gradnju ovih pontona širokih 6 metara i teških preko 55 tona priprema se posebna platforma za gradnju i spuštanje u more na prostoru sinkrolifta NCP Remontnog Bodogradilišta u Šibeniku. Sama proizvodnja započinje vrlo brzo, većina pripremnih radova i nabava materijala je odrađena, tako da su u NCP-u sigurni da će ispoštovati (uobičajeno) tijesne rokove postavljene od strane naručitelja.
– Naručitelj je zaista zahtjevan, novitet u gradnji bit će velike servisne cijevi umjesto uobičajenih otvorenih kanala za postavljanje elektroenergetskih vodova te sistema napajanja vodom i odvodnje otpadnih voda. Za privez jahti preko 30 metara duljine instalirati ćemo posebne bitve od nehrđajučeg čelika, dizajnirane upravo za megajahte. Sukladno planu, prvi pontonski elementi bit će otpremljeni već u studenom, kako bi se instalirali tijekom zime, a u potpunosti će projekt biti realiziran do travnja, prije početka utrke Formule 1. Kvaliteta izrade pontonskih elemenata, kao i pristup projektu, nikad nisu bili upitni u tvornici pontona u Šibeniku, tako da smo sigurni da će i ovaj put klijent biti i više nego zadovoljan isporučenim proizvodima i našom uslugom. – naglašava Miškić.
Zanimljiv pokazatelj je i podatak da će zbog ekoloških standarda i podizanja nivoa kvalitete cijelog projekta, gatovi sastavljeni od pontonskih elemenata zamijeniti već izgrađene fiksne gatove. Dakle, ne samo da postoji načelna odluka da se prilikom gradnje novih luka i marina u budućnosti favoriziraju plutajući pontonski elementi gdje je to moguće, već se nastoji i izvršiti zamjena starih gatova potpuno novom i ekološki prihvatljivijom tehnologijom.
Betonski pontoni se rade od specijalnog betona armiranog vruće galvaniziranim ili nehrđajućim čelikom, te imaju 50-godišnju trajnost u nepovoljnim okruženjima. Concours betonski pontoni garantiraju izvanrednu stabilnost, imaju visoko nadvođe i svu neophodnu opremu za prihvat megajahti. Pontoni na kojima će se održavati i najpoznatiji svjetski sajam megajahti – Monaco Yacht Show u Portu Hercule sidriti će se novim Seaflex By-Pass sidrenim sustavima.
Marinetekov neprekidan proizvodni razvoj, usavršeni procesi proizvodnje u modernim tvornicama i preko 30 godina iskustva u gradnji pontona i razvoju marina doprinijeli su uspjehu ove tvrtke na međunarodnom tržištu. Pontoni se grade najmodernijim metodama, od visokokvalitetnih materijala i po standardima kvalitete ISO 9001 I ISO 14001, a betonski pontoni su u skladu i s mnogim drugim standardima kvalitete kao što su finski SFS, njemački DIN, poljski Revestr Statkon, ruski GOST, te naravno Hrvatski registar brodova.
Marinetek NCP posluje u sklopu NCP Grupe, vodeće nautičke tvrtke na Jadranu, a u 5 godina svog postojanja ova tvrtka je izgradila i rekonstruirala više marina i privezišta u Hrvatskoj, Italiji, Turskoj, Bugarskoj, Crnoj Gori i Malti.