Hotelijersko-turistička i ugostiteljska škola iz Zadra dobila je treću nagradu u visini 7.000 kuna za ekoprojekt “Smokva – kraljica Mediterana” na natječaju Ine i Novog lista za najbolje ekoprojekte osnovnih i srednjih škola. Prvu nagradu dobila je OŠ “Antun Nemčić Gostovinski” iz Koprivnice za ekoprojekt “Mapa zaštićenih dijelova prirode Koprivničko-križevačke županije”, a drugu OŠ “Vladimir Nazor” iz Crikvenice za ekoprojekt “Proizvodnja ekosapuna iz maslinova ulja”.
Hotelijersko-turistička i ugostiteljska škola nastojat će u svom projektu pozornost skrenuti na smokvu, koju nazivaju kraljicom Mediterana. Cilj im je ukazati na mnoge načine iskorištavanja smokve u turističke i promotivne svrhe te u gastro ponudi. Planiraju pritom posjetiti seosko gospodarstvo u okolici Zadra koje se bavi uzgojem smokava, istražiti zadarske restorane koji imaju smokvu u svojoj gastro ponudi, posjetiti i Ured za poljoprivredu Zadarske županije, održati za Dan škole radionice vezane uz smokvu te prikupiti recepte jela na bazi smokve koje će tiskati i dijeliti građanima za Dan grada Zadra.
Moram priznati da sam vjerovala da će to biti lakši zadatak, ali su me broj i raznovrsnost prijavljenih projekata, kao i ozbiljnost pristupa predlagatelja, doveli u tešku poziciju, kaže Koraljka Vahtar Jurković, članica stručne komisije koja je ocjenjivala najbolji ekoprojekt hrvatskih osnovnih i srednjih škola. Na ovaj je zajednički natječaj Ine i Novog lista pristiglo čak 60 projekata iz svih krajeva Hrvatske. I svi su, ocijenila je stručna komisija, dobri, ako ne i odlični.
– Zaista, nema lošeg projekta pa je odluka na komisiji bila izuzetno teška. Sastajali smo se dvaput, posljednji smo put “vijećali” gotovo tri sata, svatko je od članova odabrao šest po njemu najboljih projekata, i odluka je opet bila teška te smo jednostavno morali pohvaliti još tri projekta kojima nismo dodijelili nagradu, kazali su Boris Legović i Bruno Lončarić, muški duo stručne tročlane komisije.
Pa kako li su to hrvatski školarci namučili našu komisiju? Bilo je lako, ili teško, kako se uzme. Projekti koje su slali bili su maštoviti, originalni, primjenjivi u praksi, bili su dobro razrađeni i elaborirani. Stoga je komisija prihvatila sugestiju Koraljke Vahtar Jurković i odlučila se da će ih vrednovati po nekoliko kriterija. To su bili originalnost projekta, zatim aktualnost – povezanost s aktualnim datumima ili temama vezanim uz zaštitu okoliša, potom uključenost većeg broja učenika u provedbu projekta i konkretan vidljivi rezultat, a vrednovalo se i to potiče li projekt mlade na rad i stvaralaštvo i stvara li novu vrijednost te ima li širi utjecaj na zajednicu.
Treba reći i da je stručna komisija, teškom mukom, odabrala najbolje, iz jednostavnog razloga što su gotovo svi pristigli projekti zadivljujuće kvalitete. Oni će svoje nagrade i pohvale zaslužiti nekom drugom prilikom, a mi ćemo ih s velikim zadovoljstvom predstaviti na stranicama našeg priloga “Naj” tijekom školske godine.