ZADAR– Iako je mala brodogradnja kod nas, kao i velika u krizi na netom održanom Biograd boat showu pokazalo se da ima žilavih brodograditelja i nautičara na zadarskom području.
Sajam je potvrdio epitet nautičkog lidera, ne samo zbog broja izlagača i posjetitelja, već svih segmenata, koje ta izložba brodova, obuhvaća. Jer, kako je kazao direktor Milan Šangulin u emisiji „Zadarske perspektive” na Radiju 057, sajam nije isti u četvrtak, kao i u nedjelju. Sajam se razvija svakim danom, to je jednostavno bilo nautičko događanje, istaknuo je Šangulin, iznijevši podatak kako je 80 posto izlagača našlo punu opravdanost svog pojavljivanja u marini Kornati. A onim ostalim, organizatori su poručili kako su oni odgovorni za proizvod koji će pobuditi ili neće interes publike i potencijalnih kupaca.
Ilirija, kao domaćin izašla je svima u susret i ove godine.
Unatoč tome malih brodograditelja sa zadarskog područja ove je godine bilo jako malo.
Taj perspektivni segment, unatoč gušenju od strane same državne administracije, dostojno je zastupao SAS Vektor. Sa svjetskom premijerom Adriane 36 bili su pravi hit biogradskog sajma.
Direktor te tvrtke Denis Vidaković u istoj emisiji izjavio je kako su ugovorili do sada gradnju šest brodova, a baš danas i sedme Adriane 36 koja se počela proizvoditi u kolovozu ove godine. Podsjetio je kako su zbog visokih trošarina u SAS Vektoru prije godinu dana odgodili proizvodnju tog novog modela motornog broda jer bi mu cijena bila 150 tisuća eura veća od realne.
To što je Vlada donekle izmijenila zakon o trošarinama, mnoge male brodograditelje nije „diglo iz pepela”. SAS Vektor je uspio jer su na vrijeme, uz veliki rizik, donijeli strateške odluke, napravili reorganizaciju tvrtke koja smanjim brojem zaposlenih u novom pogonu u Poličniku, više zarađuje.
Nažalost, oba gosta „Zadarskih perspektiva suglasila su se da državna politika nije naklonjena nautici zbog čega smo kao pomorska i “bogomdana” zemlja već puno izgubili u odnosu na susjednu konkurenciju, koja je znala iskoristi naše slabosti.