Zbog ukupnog duga od 190 milijuna kuna Maritune u stečaju jučer su se na prvom ispitnom ročištu okupili najveći vjerovnici među kojima i zastupnik Hrvatske banke za obnovu i razvoj Marituna duguje oko 9 milijuna kuna.
Prema stečajnom upravitelju Milanu Ljubičiću, razlog agonije Maritune koja je trajala protekle četiri godine, prije svega je drastičan pad cijene tuna na svjetskom tržištu koji je iznosio i do 90 posto, što je za posljedicu imalo i dodatan pad cijene plave ribe.
Na sve su se to nadovezale i kvote koje su ograničile ulov, ali i aktualna ekonomska kriza ili recesija. Zbog svega toga, Marituna nema nikakvih uvjeta za poslovanje, a od 33 zaposlena, 20 je preuzeo Tankerkomerc. Marituna je ostavila nešto imovine čijom bi se prodajom trebali namiriti vjerovnici. To su prije svega brodovi Mežanj, Tonka, Mingo, Molo i Marituna čija je ukupna vrijednost iznosi nešto manje od 25 milijuna kuna. Međutim, neki od tih brodova predmet su parničnog postupka. Tako je zbog kredita u vrijednosti 5 milijuna kuna, Hrvatska banka za obnovu i razvoj pokrenula parnicu za tri broda: Mingo, Molo i Marituna. Za Mežanj i Tonku parniče se Croatia osiguranje i Porezna uprava Ministarstva financija.
Kao imovina utvrđena su i dva osobna automobila marke lancia i mazda ukupne vrijednosti 45.000 kn, ali oprema u pogonu za preradu ribe vrijedna nešto manje od 3,6 milijuna kuna. Na uskladištenu ribu vrijednu 70.000 kuna pravo polaže Ministarstvo financija. Međutim, Marituna ima aktivne i dvije parnice kojom pokušavam naplatiti isporučenu ribu Kali Tuni vrijednu 8 milijuna kuna te parnicu protiv Kluba za podvodno istraživanje Mornar. Stečajni upravitelj Milan Ljubičić priznao je potraživanja u iznosu oko 5 milijuna brutto i to za prvi isplatni red u kojem se nalaze radnici i država s tim da tražbine svih vjerovnika nazočnih na ročištu iznose nešto manje od 53 milijuna kuna.