ZADAR– Tamara Milković s Odjela za turizam prezentirala je rezultate istraživanja za svoj magistarski rad koje je provela prošlo ljeto na zadarskom aerodromu s putnicima Ryanaira.
Slično istraživanje provela je i Zračna luka Zadar, prije dvije godine, kada su željeli opravdati veliko ulaganje turističkih zajednica i kuća na reklamu zadarske destinacije koja se nalazi na internetskoj stranici te niskotarifne kompanije.
Najnovije istraživanje Tamare Milković, provedeno je od 25. kolovoza do 15. rujna, potvrdilo je opravdanost tog ulaganja.
To što se povećao broj putnika s britanskog i irskog područja u odnosu na 2005. godinu 122 odnosno 356 posto nije relevantan podatak, jer tada nije bilo Ryanaira. Ali je realan pokazatelj da je njih 73 posto tu prvi puta, da su prvu informaciju dobili na Internetu, odnosno da se njih 48 posto informirali baš na stranici Rayanaira.
Preko interneta je većina njih našla i smještaj (premda 32 posto ne rezervira smještaj prije nego li stigne) pa je apsolventica, ustvrdila kako se putovanje organizira na jednom mjestu. To ne čudi jer se radi o mlađoj, obrazovanoj populaciji, koja se služi internetom. Ispitanici Tamare Milković bili su u dobi od 26 do 45 godina, dok su oni koji su sudjelovali u anketi Zračne luke imali u prosjeku 31 godinu.
U aktualnom istraživanju nije utvrđena potrošnja turista, koji jesu visokoobrazovani, zaposleni i studenti u odnosu na 108 eura koliko dnevno, naravno, u prosjeku troši britanski gost.
Ali je doznala da su sunce i more prvi motiv njihova dolaska, potom klima, onda neki drugi motivi, zatim prirodne ljepote Zadra i okolice, zatim i očuvanje okoliša. Sličnim redom su davali i ocjene doživljenim: pa je prva naša klima, druga prirodne ljepote, pa turističke destinacije, zatim održavanje plaža, da bi Zadar dobio ukupnu ocjenu 7,6 na skali od 1 do 10.
Zadar je tim turistima polazišna baza, ustvrdilo se istraživanjem, jer 54 posto gostiju iz Velike Britanije i Irske obilazi okolna mjesta i otoke. Smješteni su uglavnom u privatnom smještaju, ali su dobri i poželjni gosti jer produžavaju sezonu.
Oni dolaze avionima Ryanira koji lete za Zadra od travnja do kraja listopada, pa bi bilo dobro destinaciju prilagoditi potrebama koje iskazuje to, za Zadar novo tržište, poručila je autorica istraživanja na jučerašnjoj prezentaciji TZ Grada Zadra.