Nakon što su iz vile Ive Sanadera, bivšeg premijera, u Kozarčevoj ulici u Zagrebu sudski ovršitelji i procjenitelji uz asistenciju istražitelja USKOK-a i policije odnijeli skupocjenu zbirku umjetnina koja će poslužiti kao jamstvo da će se država moći naplatiti dokaže li se da je Sanader “isisavao” novac iz državnih tvrtki, sve više pozornosti izaziva i već pomalo zaboravljeni slučaj nestanka umjetnina iz Muzeja grada Splita.
Podsjetimo, 2007. godine je revizijom poslovanja utvrđeno kako su iz Muzeja grada Splita tijekom više godina nestala 152 muzejska eksponata među kojima je bilo umjetničkih slika, kamenih skulptura, skupocjenog oružja…
Tada se po kuloarima pričalo da je dio tog opusa završio u privatnim kolekcijama po Zagrebu, a spominjalo se čak i Sanaderovo ime. No, službeno to nikada nije dokazano, jer istraga koja je pokrenuta nakon što je “nestanak” procurio u javnost, do današnjega dana nije okončana.
Poznati splitski antikvar Zoran Bauk, kojemu su dobro poznate kolekcionarske sklonosti bivšega premijera, u razgovoru za Slobodnu Dalmaciju kaže:
– Prije svega ta brojka od 152 umjetnine višestruko je veća jer su u knjigama pod kataloškim brojevima tih eksponata bile unesene neke daleko manje vrijedne, gotovo marginalne stvari. Pa samo se pitam kamo su nestale inkunabule (knjige, listovi ili ilustracije koje nisu ručno pisane, već su mehanički printane prije 1501. godine u Europi) od kojih svaka vrijedi od 150 tisuća do 300 tisuća eura. Kad je, nakon izbijanja afere oko nestanka eksponata, smijenjen bivši ravnatelj, na njegovo je mjesto postavljena bliska rođakinja Mirjane Sanader.
– Ništa, međutim, ni tada nije štimalo. Svaka ponuda građana za otkup umjetnina ili procjenu njezine vrijednosti išla je preko gospođe ravnateljice, a velika većina tih stvari nikada nije završila u muzeju. Pitajte samo koliko je grad Split u zadnjih osam godina otkupio eksponata od građana? – kazao nam je Zoran Bauk.
S ogorčenjem tvrdi kako je prije tri godine nudio vlastima svoja saznanja, no tada očito još nije bilo vrijeme da se “čačka po Sanaderu”.
SANADER_NARONA5-180507
– Nakon toga počele su prijetnje da ću biti uništen ako i dalje budem govorio o tome. Kako dobro znam i Sanadera i cijelu tu situaciju, mogu vam reći kako je 99 posto sigurno to da se određeni dio tih umjetnina nalazi kod njega.
– Pitate me zašto? Pa, moralo se na neki način pokazati zahvalnost što je netko došao na određenu poziciju. A Sanadera su zanimali samo umjetnici koji spadaju u “vrh vrhova”, dakle slikari iz kruga muenchenske škole slikarstva, kruga oko Miljenka Stančića, slike Vlahe Bukovca, Vladimira Becića, ulja Emanuela Vidovića, slike Ante Kaštelančića i slično.
Arheološki predmeti
– Vrijednost slika tih autora cijeni se na 150 tisuća, 160 tisuća eura. Ono što je zaplijenjeno iz njegove zagrebačke vile nije ni deseti dio onoga što on ima – kazao je naš sugovornik dodajući kako bi se trebalo istražiti gdje su završili vredniji predmeti koji su pronađeni na nalazištima čije je iskopavanje nadgledala Mirjana Sanader, a koji nikada nisu stigli u muzeje ili galerije.
– Možemo govoriti o struci, no sve što se odnosi na moj privatni život ne smije biti tema i to neću komentirati. Što se tiče umjetnina, mogu reći da još nije završen cjelokupni uvid u muzejsku građu s obzirom na opseg građe i na broj ljudi koji na tome rade, no određeni broj umjetnina koje su se smatrale “nestalima” pronašli smo. Ne mogu vam reći koji je broj u pitanju, no značajan je dio. Sa mnom u posljednje vrijeme nitko ni od policije ni USKOK-a nije kontaktirao – kazala je ravnateljica Šarić-Kostić.
Nakon što su iz vile Ive Sanadera, bivšeg premijera, u Kozarčevoj ulici u Zagrebu sudski ovršitelji i procjenitelji uz asistenciju istražitelja USKOK-a i policije odnijeli skupocjenu zbirku umjetnina koja će poslužiti kao jamstvo da će se država moći naplatiti dokaže li se da je Sanader “isisavao” novac iz državnih tvrtki, sve više pozornosti izaziva i već pomalo zaboravljeni slučaj nestanka umjetnina iz Muzeja grada Splita.
Podsjetimo, 2007. godine je revizijom poslovanja utvrđeno kako su iz Muzeja grada Splita tijekom više godina nestala 152 muzejska eksponata među kojima je bilo umjetničkih slika, kamenih skulptura, skupocjenog oružja…
Tada se po kuloarima pričalo da je dio tog opusa završio u privatnim kolekcijama po Zagrebu, a spominjalo se čak i Sanaderovo ime. No, službeno to nikada nije dokazano, jer istraga koja je pokrenuta nakon što je “nestanak” procurio u javnost, do današnjega dana nije okončana.
Poznati splitski antikvar Zoran Bauk, kojemu su dobro poznate kolekcionarske sklonosti bivšega premijera, u razgovoru za Slobodnu Dalmaciju kaže:
– Prije svega ta brojka od 152 umjetnine višestruko je veća jer su u knjigama pod kataloškim brojevima tih eksponata bile unesene neke daleko manje vrijedne, gotovo marginalne stvari. Pa samo se pitam kamo su nestale inkunabule (knjige, listovi ili ilustracije koje nisu ručno pisane, već su mehanički printane prije 1501. godine u Europi) od kojih svaka vrijedi od 150 tisuća do 300 tisuća eura. Kad je, nakon izbijanja afere oko nestanka eksponata, smijenjen bivši ravnatelj, na njegovo je mjesto postavljena bliska rođakinja Mirjane Sanader.
– Ništa, međutim, ni tada nije štimalo. Svaka ponuda građana za otkup umjetnina ili procjenu njezine vrijednosti išla je preko gospođe ravnateljice, a velika većina tih stvari nikada nije završila u muzeju. Pitajte samo koliko je grad Split u zadnjih osam godina otkupio eksponata od građana? – kazao nam je Zoran Bauk.
S ogorčenjem tvrdi kako je prije tri godine nudio vlastima svoja saznanja, no tada očito još nije bilo vrijeme da se “čačka po Sanaderu”.
SANADER_NARONA5-180507
– Nakon toga počele su prijetnje da ću biti uništen ako i dalje budem govorio o tome. Kako dobro znam i Sanadera i cijelu tu situaciju, mogu vam reći kako je 99 posto sigurno to da se određeni dio tih umjetnina nalazi kod njega.
– Pitate me zašto? Pa, moralo se na neki način pokazati zahvalnost što je netko došao na određenu poziciju. A Sanadera su zanimali samo umjetnici koji spadaju u “vrh vrhova”, dakle slikari iz kruga muenchenske škole slikarstva, kruga oko Miljenka Stančića, slike Vlahe Bukovca, Vladimira Becića, ulja Emanuela Vidovića, slike Ante Kaštelančića i slično.
Arheološki predmeti
– Vrijednost slika tih autora cijeni se na 150 tisuća, 160 tisuća eura. Ono što je zaplijenjeno iz njegove zagrebačke vile nije ni deseti dio onoga što on ima – kazao je naš sugovornik dodajući kako bi se trebalo istražiti gdje su završili vredniji predmeti koji su pronađeni na nalazištima čije je iskopavanje nadgledala Mirjana Sanader, a koji nikada nisu stigli u muzeje ili galerije.
– Možemo govoriti o struci, no sve što se odnosi na moj privatni život ne smije biti tema i to neću komentirati. Što se tiče umjetnina, mogu reći da još nije završen cjelokupni uvid u muzejsku građu s obzirom na opseg građe i na broj ljudi koji na tome rade, no određeni broj umjetnina koje su se smatrale “nestalima” pronašli smo. Ne mogu vam reći koji je broj u pitanju, no značajan je dio. Sa mnom u posljednje vrijeme nitko ni od policije ni USKOK-a nije kontaktirao – kazala je ravnateljica Šarić-Kostić.