Kada se Solinjanin Zoran S. (41) uputio autocestom iz Zagreba u Split, naišao je na dijelom zatvorenu Dalmatinu.
Zbog lošeg je vremena bio zatvoren Tunel “Sveti Rok”, a svi alternativni pravci puni snijega i leda. Ne želeći riskirati svoj, a ni tuđi život, Zoran je odlučio noć provesti u motelu “Zir”, a zatim rano ujutro nastaviti put.
I stvarno, ponedjeljak je osvanuo sunčan i Zoran je mirno, čistom cestom stigao do Dugopolja. No na tamošnjim naplatnim kućicama zasula ga je prava “mećava”. Umjesto 157 kuna, kazao mu je djelatnik HAC-a, dužan je platiti ugovornu kaznu od 318 kuna! “Zašto?”, zgrozio se Zoran. “Zato”, odgovorio je djelatnik, “jer kartica vrijedi samo 24 sata”.
Naime, kako bi spriječili malverzacije s razmjenom kartica, a takvih je bilo, Hrvatske su autoceste uvele pravilo da kartica vrijedi jedan dan, osim u slučaju da vam se automobil pokvari, tada naime uz predočenje računa vučne službe plaćate samo cestarinu. Zoran se sada pita što bi bilo da je odlučio s obitelji provesti, primjerice, dvotjedni godišnji odmor u nekom motelu na Dalmatini.
Bi li ga tada cestarina došla skuplje od samog boravka u takvom ugostiteljsko-turističkom objektu?
– Išao sam spasiti sebe, ne ugroziti druge, svoj automobil, iako sam imao zimsku opremu, ali želio sam ići sigurno. Pa zašto bih išao okolnim putovima ako imamo napokon autocestu? – pita se Solinjanin.
– Tako sam de facto platio ležarinu, umjesto cestarinu – poentira Zoran.
Pitali smo i splitskog odvjetnika Marija Depola kakva su sve Zoranova prava. Predložio mu je da sačuva račun iz motela i službene podatke HAK-a o zatvorenoj dionici autoceste.
– HAC bi bio dužan refundirati gospodinu uplaćeni višak jer je kao njihov korisnik imao opravdan razlog zašto nije u roku od 24 sata, kako je po HAC-u predviđeno, prešao autocestu. Pravno je neprihvatljivo naplatiti dvostruku cestarinu – kazao nam je odvjetnik.
Hrvatske su autoceste, kazuje nam Zoran, odgovorile na njegovu pritužbu. Ispričavaju se zbog neugodnosti koje je imao i spremni su mu vratiti preplaćen iznos, no, veli Solinjanin, svoju je priču ipak poželio podijeliti s čitateljima Slobodne Dalmacije, da se na njegovu primjeru nešto izmijeni.
– Kontrolom unutar sustava utvrdili smo da korisnik nije manipulirao magnetnom karticom te će mu biti vraćena razlika novca – potvrdila nam je i Kata Kuprešak, glasnogovornica Hrvatskih autocesta.
Sustav naplate cestarine očitavanjem magnetnih kartica radi po zadanim parametrima, a jedan od njih je i maksimalno zadano vrijeme korištenja dionice.
Ako sustav tijekom očitavanja magnetnu karticu korisnika prepozna kao stariju od maksimalno zadanog vremena, označava je kao nevažeću i u skladu s tim naplaćuje se ugovorna kazna. Upravo se to dogodilo našem Solinjaninu.
Kada se Solinjanin Zoran S. (41) uputio autocestom iz Zagreba u Split, naišao je na dijelom zatvorenu Dalmatinu.
Zbog lošeg je vremena bio zatvoren Tunel “Sveti Rok”, a svi alternativni pravci puni snijega i leda. Ne želeći riskirati svoj, a ni tuđi život, Zoran je odlučio noć provesti u motelu “Zir”, a zatim rano ujutro nastaviti put.
I stvarno, ponedjeljak je osvanuo sunčan i Zoran je mirno, čistom cestom stigao do Dugopolja. No na tamošnjim naplatnim kućicama zasula ga je prava “mećava”. Umjesto 157 kuna, kazao mu je djelatnik HAC-a, dužan je platiti ugovornu kaznu od 318 kuna! “Zašto?”, zgrozio se Zoran. “Zato”, odgovorio je djelatnik, “jer kartica vrijedi samo 24 sata”.
Naime, kako bi spriječili malverzacije s razmjenom kartica, a takvih je bilo, Hrvatske su autoceste uvele pravilo da kartica vrijedi jedan dan, osim u slučaju da vam se automobil pokvari, tada naime uz predočenje računa vučne službe plaćate samo cestarinu. Zoran se sada pita što bi bilo da je odlučio s obitelji provesti, primjerice, dvotjedni godišnji odmor u nekom motelu na Dalmatini.
Bi li ga tada cestarina došla skuplje od samog boravka u takvom ugostiteljsko-turističkom objektu?
– Išao sam spasiti sebe, ne ugroziti druge, svoj automobil, iako sam imao zimsku opremu, ali želio sam ići sigurno. Pa zašto bih išao okolnim putovima ako imamo napokon autocestu? – pita se Solinjanin.
– Tako sam de facto platio ležarinu, umjesto cestarinu – poentira Zoran.
Pitali smo i splitskog odvjetnika Marija Depola kakva su sve Zoranova prava. Predložio mu je da sačuva račun iz motela i službene podatke HAK-a o zatvorenoj dionici autoceste.
– HAC bi bio dužan refundirati gospodinu uplaćeni višak jer je kao njihov korisnik imao opravdan razlog zašto nije u roku od 24 sata, kako je po HAC-u predviđeno, prešao autocestu. Pravno je neprihvatljivo naplatiti dvostruku cestarinu – kazao nam je odvjetnik.
Hrvatske su autoceste, kazuje nam Zoran, odgovorile na njegovu pritužbu. Ispričavaju se zbog neugodnosti koje je imao i spremni su mu vratiti preplaćen iznos, no, veli Solinjanin, svoju je priču ipak poželio podijeliti s čitateljima Slobodne Dalmacije, da se na njegovu primjeru nešto izmijeni.
– Kontrolom unutar sustava utvrdili smo da korisnik nije manipulirao magnetnom karticom te će mu biti vraćena razlika novca – potvrdila nam je i Kata Kuprešak, glasnogovornica Hrvatskih autocesta.
Sustav naplate cestarine očitavanjem magnetnih kartica radi po zadanim parametrima, a jedan od njih je i maksimalno zadano vrijeme korištenja dionice.
Ako sustav tijekom očitavanja magnetnu karticu korisnika prepozna kao stariju od maksimalno zadanog vremena, označava je kao nevažeću i u skladu s tim naplaćuje se ugovorna kazna. Upravo se to dogodilo našem Solinjaninu.