ZADAR- U studenom i prosincu prošle godine službe komunalnog odjela Grada Zadra zaprimile su 122 zahtjeva kojim se vlasnici obrta i tvrtki traže pravo na reklamiranje, odnosno reklamu koju će plaćati prema odluci o reklamiranju koja je usvojena u kolovozu prošle godine.
Međutim, tek je 14 zahtjeva riješeno, doznali smo od referenta Mladena Duševića, 46 ih je u fazi rješavanja, odnosno strankama su poslani ugovori, dok se 42 podnositelja zahtjeva uputilo na suglasnost koju trebaju dobiti od Hrvatskih ceste ili Županijske uprave za ceste, dok se oni koji traže reklamu za zaštićenu povijesnu jezgru upućuju kod konzervatora.
U međuvremenu je kroz siječanj pristiglo još 24 zahtjeva za regularnim reklamiranjem koje tek treba riješiti.
Novi oblik reklamiranja na rasvjetnim stupovima još uvijek nije krenuo u Gradu Zadru koji bi trebao objaviti natječaj za taj model reklamiranja za koji će se dobiti i gotovo najveće naknada od 120 kuna po metru četvornom.
No, prema riječima pročelnika Jure Zekanovića tek treba napraviti stručnu elaboraciju za pripremu tog natječaja.- Trebamo formirati povjerenstvo koje će odrediti na koje se stupove može, a ne koje ne smije postaviti reklamni pano, dakle oni trebaju procijeniti sigurnost, rekao je Zekanović koji stoga ne može precizirati kad će izaći natječaj za oglašivača.
Naizgled, Zsdar je već sada zatrpan reklamama. Najgore je stanje na Poluotoku koji još nije dobio konzervatorske uvjete, već tek smjernice koje su im poslali kako bi znali unaprijed uputiti stranku može li ili ne dobiti suglasnost. Konzervatori su, primjerice, preporučili da se tzv reklamni konjići, čije se držanje po novoj odluci plaća, mogu samo stavljati u zabačenim ulicama, i to samo ispred prostora kojeg reklamiraju te da se uklone nakon zatvaranja radnje. Po konzervatorima svjetleće reklame u povijesnoj jezgri su zabranjene kao i konzole na zgradama.
Oni su unaprijed precizirali uvjete na osnovu koje će izdati suglasnost za postavljenje reklame iznad gradskog prostora koji je iznajmljen po najvišoj cijeni u Zadru za prodaju kozmetike L’Occitne. Reklamni natpis mora biti iznad ulaznih vrata, u dimenzijama 200 puta 60 centimetara i ne smije biti u osvijetljena, navodi Dušević i pojašnjava da to znači da je reklama u gabaritima tog poslovnog prostora. Zahtjev za reklamom, unajmitelji tog prostora na Trgu, još nisu podnijeli.