Nakon šest godina izbivanja, na vrata “Brodosplita” ponovo je pokucao stari partner, grčki brodovlasnik Spiros Karnessis, i vlasnik brodarske kompanije “Elka Shipping”.
Delegacija velike grčke tvrtke, predvođena tehničkim direktorom, posjetila je jučer splitski škver i, kako doznajemo, izgledna je opcija da će škverani za grčkog brodovlasnika graditi i do četiri tankera za prijevoz sirove nafte, tzv. crude-oil tanker.
Delegacija je avionom doputovala izravno iz Münchena, a pregovori sa brodogradilištem primakli su se samom dovršetku ugovora.
Za dosadašnje okvire domaće brodogradnje, ali i dijela svjetske, splitsko brodogradilište gradilo bi brodove koji su po svojim tehnološkim karakteristikama prototipovi i bili bi iskorak u novo tehnološko područje.
Škverani bi za grčkog brodovlasnika, koji je nedavno potpisao novi ugovor o transportu nafte s britansko-nizozemskim naftnim divom “Shellom”, gradili tankere dužine 260 metara, s posebnim sustavima za ukrcavanje nafte.
Bili bi to brodovi koji bi na pramčanom dijelu imali ugrađene pumpe za ukrcaj sirove nafte izravno s naftnih platformi.
Osim klasičnoga pogonskog sustava, raspolagali bi s dodatnih pet manjih pomoćnih trupnih propelera na pramcu i krmi koji bi im osigurali da neovisno o stanju mora i vjetra sisaju naftu s morske platforme.
Pogonskim sustavima upravljao bi “dynamic position system”, odnosno kombinirani sustav koji amortizira vanjske kinetičke utjecaje na brod i osigurava brodu fiksnu poziciju u odnosu na platformu. Prema visoko referentnom “Clarksonu” cijena ovakvoga složenog tankera je oko stotinjak milijuna američkih dolara.
Drugim riječima, “Brodosplit” bi, ako uspije ugovoriti gradnju četiriju takvih brodova, osigurao sebi posao u vrijednosti od preko 400 milijuna dolara.
Grčkom brodograđevnome magnatu i bivšem kapetanu duge plovidbe Spirosu Karnessisu “Brodosplit” je od 2000. do 2005. godine izgradio šest zahtjevnih tankera: dva manja za obalni prijevoz nafte i četiri chemical tankera od preko 230 metara dužine.
Ukupna vrijednost te flote bila je viša od pola milijarde dolara. Bilo je to u vrijeme direktora Vinka Rosića, a suradnja se nastavila i za mandata njegova nasljednika Predraga Čudine.
Dolaskom Gorana Vukasovića 2005. godine na čelo brodogradilišta plodonosna suradnja s Karnessisom je prekinuta. Dok se novi ugovori ne potpišu, u “Brodosplitu” za sada nisu htjeli davati komentare.