Godinu dana nakon liberalizacije tržišta taksi-usluga, među zadarskim taksistima vlada nesmiljeni konkurentski rat.
Dok nove taksi-kuće, poput Taxija Lulić, ovih dana preko javnog natječaja traže 50 novih taksista, stariji zadarski taksisti, koji još uvijek raspolažu s više od pola licenciranih taksi-vozila, na rubu su, kako kažu, preživljavanja, pa i gladi!
– Svemu je kriv Grad Zadar, koji nas je doveo u ovu situaciju – žali se taksist Mate Vodenac.
– Sve je matematika. Nove taksi-kuće, Taxi Lulić i Taxi Denis, na svaki auto imaju dva vozača. Ako si sam kao ja, s jednim autom, kad se umoriš, moraš ići na spavanje.
Ne mogu sam voziti cijeli dan i cijelu noć. A cijena usluge je 20 ili 25 kuna, koliko koštaju dvije litre goriva. I kako se mi možemo nositi s tim? To vam je prava istina – kaže razočarani Vodenac.
Njegove riječi u potpunosti podržava Predrag Šimunov, predsjednik Sekcije zadarskih taksista, koji u otvaranju tržišta vidi namjeru gradske uprave da ih se potpuno uništi.
– Mi smo Gradu predložili ograničenje broja taksista na 60 taksija, najviše 70, a oni su u manje od godinu dana izdali dvostruko dozvola. Sada ih je 120, a toliko taksija nema u tri puta većem Splitu. Grad nas na taj način želi uništiti, a o ograničenju broja taksija s nama ne žele razgovarati. Pa ne može se živjeti od 40 dana ljeta – govori Šimunov ne štedeći konkurenciju.
Tvrdi da su novi taksiji počeli prometovati bez ispravnog taksimetra i inspekcijske potvrde, iz čega zaključuje da ih netko štiti. Pročelnik Gradskog odjela za gospodarstvo Alen Kociper spremno odbacuje takve optužbe.
– Nikoga mi ne štitimo. U Zadru, prije svega, nema 120 licenciranih taksija, nego 71, a cijena osnovne usluge kreće se od 20 do 40 kuna. Taxi Lulić ima 19 vozila, Taxi Denis devet, dok su ostali taksiji u vlasništvu pojedinaca s jednim do tri vozila.
Gradu Zadru važan je javni interes, a povećavanjem broja taksija, uvođenjem jeftinije i kvalitetnije usluge, najviše su profitirali građani i naši gosti.
U Zadru je među taksistima nastupila oštra tržišna utakmica, borba za mjesto pod suncem i samo će najbolji opstati – odgovara Kociper, ističući da su nove taksi-kuće za manje od godine dana zaposlile 100 ljudi.
– Prije ste imali 36 taksista i isto toliko vozila. Sada Taxi Lulić, s 20 vozila, ima 57 zaposlenih, Taxi Denis 18, a samostalnih je taksista 43. Naime, broj zaposlenih vozača ne ovisi o broju vozila.
Zimi im po vozilu treba jedan i pol čovjek, dok ljeti idu čak tri vozača na jedan auto. To, naravno, ne znači da broj taksista nećemo ograničiti, ali mislim da još uvijek ima prostora za njihov rast – zaključuje Kociper.