Nasred Zadarskog kanala, po zvizdanu i kilometrima od obale, njih dvojica u malom gumenom kajaku sa zakrpama. Slovački turist vesla, dok njegov sin uživa, a zadarska Lučka kapetanija hvata se za glavu.
– Mi dobro, idzemo u Bibinj – odmahnuo je rukom Slovak praveći se da ne čuje upozorenja zadarskih lučkih inspektora koji su to jutro krenuli u akciju pojačanog nadzora pomorskog prometa “Sigurnost na moru 2011.”. Oštro zamahujući dječjim plastičnim veslom, slovački turist se ljubazno zahvalio na “pomoći”, te se uz povike “nema problem, mi sami veslati” zaustavio tek nakon strogog naređenja lučkog kapetana Mladena Rukavine.
– Ne smijete voziti tako daleko od obale, pa dijete je s vama. Stanite! – uzviknuo je Rukavina, nakon čega su Slovak i njegov desetogodišnji sin ozbiljna lica svoj narančasti gumenjak ukrcali na brod Lučke kapetanije uz pomoć Joška Nikolića, ravnatelja Uprave za sigurnost plovidbe, zaštitu mora i unutarnjih voda, te Mirka Petrice, načelnika inspekcijskih poslova Lučke kapetanije Zadar.
– Neki turisti jednostavno ne shvaćaju što je more. Misle da je to jezero ili rijeka, pa se odvaže na takve pothvate ne znajući u kakvoj se ozbiljnoj situaciji mogu naći. Evo ovo je pravi primjer – kazao je kapetan Nikolić gledajući slovačkog turista koji je s malodobnim sinom krenuo u opasnu avanturu preveslavajući kanal do Kali na otoku Ugljanu.
Dok je sin u stavu mirno čekao pokraj pokrpanog kajaka, otac je odveden na kratki breifing u kabinu broda, odakle je nakon kraćeg vremena izišao zajapurena lica. Iz gumenjaka je, uz stroge poglede lučkih kapetana, izvadio zgužvani pojas za spašavanje koji je obukao odrvenjenom sinu, nakon čega ga je i napuhao na licu mjesta. Slovački turisti sretno su vraćeni i porinuti u more pored Bibinja, a Lučka kapetanija nastavila je sa svojom sada već četvrtom akcijom pojačanog nadzora pomorskog prometa.
Kako je naglasio ravnatelj Uprave za sigurnost plovidbe Joško Nikolić, u ovom se trenutku na našem moru nalazi oko 200 tisuća plovila, od čega 60 tisuća stranih. Samo u prekršajnim nadzorima dosad je uprihođeno više od 3,5 milijuna kuna, od čega najviše za nedopušteno glisiranje unutar 300 metara od obale, što je, kako je kazao, 20 posto kazni više u odnosu na prošlu godinu.