Djelatnici zadarskih, ali i turističkih agencija na nacionalnoj razini, svjedoče nam tako o pojačanom interesu za skijanje i to već u prvim danima listopada. Informacije o cijenama, smještaju te skijaške kataloge traže svi – i “tradicionalni skijaši”, ljudi iz kontinentalnog dijela zemlje, ali i već spomenuti Dalmatinci, Istrani i Primorci kojima skijanje baš i nije “u genima”.
Ako je suditi po bukingu nekoliko posto boljem nego lani te po konstantno rastućem broju hrvatskih turista u zimovalištima, gospodarska kriza, radnici bez plaća i vojske nezaposlenih kao da su stvarnost neke druge zemlje.
Da i Zadrani pokazuju sve veći interes za skijanje potvrdio nam je Tomislav Fain, vlasnik Turističke agencije Terra u Zadru.
– Za sada nemamo rezervacija, ali je dosta naših sugrađana već tražilo informacije i skijaški katalog. Mogu reći da je interes dosta velik, pogotovo kad uzmemo u obzir da su još prije desetak dana plaže bile pune kupača pa teško da se na tim temperaturama previše razmišljalo o skijanju, govori Tomislav Fain.
Fain navodi i da klijenti agencije Terra već tradicionalno skijanje bukiraju u zadnji čas te da agencija zadnjih nekoliko godina bilježi konstantan rast prodaje skijaških aranžmana.
– Omiljene destinacije Zadrana su Katschberg i Nassfeld u autrijskoj Koruški te Kronplatz u Italiji. Jedino je ove godine problem što će zbog kasnijeg početka škole zimski praznici trajati tjedan kraće. Tako će se obitelji sa školskom djecom morati odlučiti na prvi tjedan u Novoj godini što će možda neke i odvratiti od zimovanja. No, vidjet ćemo, rekao je Fain.
Iz dviju najjačih hrvatskih turističkih agencija, Kompasa i Atlasa, doznajemo da je buking zimovanja u prvih desetak dana listopada odličan pa čak i bolji nego u istom radoblju lani.
Nevenka Belančić, voditeljica Skijaškog odjela u Kompasu, informirala nas je da je ova agencija dosad imala čak 15 posto više skijaških bukinga nego lani.
Skijaški tjedni
– Interes je stvarno velik, a sad treba vidjeti je li ovaj povećani buking realan ili se radi o tomu da su ljudi ranije donosili odluke o rezervacijama. I to je moguće s obzirom da smo ove godine skijaški katalog izdali već 1. kolovoza. Stvarno stanje znat ćemo na kraju sezone, rekla je Belančić, napominjući da u Kompasu ove godine računaju s tim da bi Dalmatinci mogli manje bukirati budući da su zbog tjedan dana kraćih zimskih praznika u nepovoljnijem položaju nego potencijalne skijaški turisti iz ostalih krajeva Hrvatske.
– Mislim da će se većina Hrvata odlučiti na skijaški tjedan od 7. do 14. siječnja. Kako u Dalmaciji nastava počinje već 8. siječnja, obiteljima sa školskom djecom ostaje samo prvi tjedan nakon Nove godine. Nažalost, taj je tjedan zbog blagdana jedan dan kraći te traje od 2. do 7. siječnja, navodi Belančić.
Kompasovi klijenti najčešće putuju u Sillian i Matrei, zimovališta u istočnom Tirolu gdje Kompas ima svoje ski klubove.
– Riječ je o skijalištima koja, rekla bih, imaju zajamčen snijeg pa bih našim klijentima koji nisu ograničeni školskim praznicima savjetovala tjedan od 14. do 21. siječnja kad na raspolaganju ima više kapaciteta, a i cijene su povoljnije. Upravo za taj tjedan imamo best buy ponudu i to za hotel Alpenkrone u austrijskom Filzmoosu. Riječ je o hotelu sa tri zvjezdice i s bazenom, u kojem sedam polupansiona u navedenom tjednu stoji 2.245 kuna po osobi. Također, pokušavajući se prilagoditi našim klijentima i u dogovoru s objektom smo za otvorenje skijaške sezone aranžirali poseban program sa ‘super Kompas cijenama’. Dakle, u razdoblju od 1. do 18. prosinca nudimo sedam polupansiona plus šest dana škole skijanja u apartmanskom naselju Grosswild u Bad Kleinkirschheimu po cijeni od 5.345 kuna. Osim toga, svaka će osoba besplatno dobiti par skija marke Völkl čija je tržišna cijena 499 eura. Eto, dobre prilike za one kojima treba skijaška oprema, rekla je Belančić.
Cjenovno prilagođena ponuda
Kad je riječ o ukupnom broju Hrvata koji godišnje odlaze na zimovanje, baratalo se brojkama od preko 250.000. No Belančić napominje da je ukupnu brojku jako teško znati te da se ona može samo nagađati.
– Mogu samo govoriti o broju ljudi koji na skijanje odlazi preko agencije Kompas. Konkretno, prošle godine sklopili smo skijaške aranžmane za oko 7.000 osoba, rekla je Belančić.
Nikolina Frklić, PR stručnjak agencije Atlas, informira nas da njihovi klijenti po povratku s ljetnog odmora već polako traže zimski, a kod skijanja zaista rijetki čekaju zadnji tren. Naravno, dolaskom hladnijih dana taj se interes dodatno pojačava.
– Skijanje više definitivno nije elitni sport pa je i naša ponuda cjenovno prilagođena svim klijentima. Cijeli je proizvod obogaćen dodatnim vrijednostima, a Atlas jedini na tržištu u cijene aranžmana uključuje i zdravstveno osiguranje, rekla je Frklić koja također navodi da su najviše traženi skijaški tjedni u vrijeme školskih praznika, ski openinzi, kao i škole skijanja.
– Najtraženije destinacije slično kao i prošlih godina su destinacije u Sloveniji, Austriji, Italiji i Francuskoj.
Zadrani najčešće biraju talijanska skijališta. Tako se ove godine popularnom pokazala poznata skijaška i gastrodestinacija Alta Badia, gdje se cijena aranžmana za otvaranje sezone u vrijeme utrke svjetskog kupa od 14. do 18. prosinca kreće od 1.220 kuna za 4 noćenja s doručkom.
Osim talijanskih, Zadrani rado biraju i austrijska top skijališta poput Nassfelda i Bad Kleinkirchheima, gdje je za vrijeme školskih praznika, u periodu od 7. do 14. siječnja tjedni najam apartmana Landal dostupan za 7.230 kuna po apartmanu, a škola skijanja za 900 kn po osobi, rekla je Atlasova PR stručnjakinja.