ZADAR- Kapetan Damir Santini iz ispostave Lučke kapetanija u Biogradu ima najopasniji akvatorij na Jadranu samim time što se od pet posebnih uvjeta plovidbe na Jadranu, pod njegovim nadzorom nalaze dva. To su Pašmanski tjesnac te Mali Ždrelac. Uz ta dva punkta tek će se sada postaviti velike ploče na kojima će biti vidljivo ograničenje plovidbe na 10, odnosno osam čvorova.
Unatoč takvoj situaciji kapetan Santini sa svojom „kalafurijom”, koju je dobio pred ovu sezonu, ljetos je naplatio 200 tisuća kuna kazni na pomorske prekršaje u 300 provedenih nadzora. No, najvažniji ishod predanog i napornog posla je 20 posto manje „havarija” nego li prošle sezone. Najveća havarija bila je požar na plovilu s posadom českog nautičara u kojoj je bilo djece. Samo zahvaljujući prisebnosti djelatnika na benzinskoj postaji Ine u biogradskoj trajektnoj luci, izbjegnuta je mogućnost strašne tragedije, podsjeća kapetan Santini.
Upravo ta benzinska na kojoj se i nautičari napajaju u ogromnoj gužvi ljetnog trajektnog prometa, po kapetanu Santiniju je najveći problem sigurnosti plovidbe, ali i nautičkog turizma. A Biograd je doista nautičko središte Jadrana u kojem je više registriranih brodica nego li stanovnika. Uz 400 brodica u stalnom čarteru, u prošloj je sezoni bilo 3 posto više dolazaka plovila nego li godinu dana ranije. I bez 44 sportska događanja na moru i priobalju kapetan Santini nadzire sigurnost tri tisuće plovila što je više nego broj ležajeva u postojećim biogradskim hotelima.
To su neki od mnoštva podataka koje je kapetan Santini iznio na nautičkom sajmu u Biogradu, gdje je prezentaciju o sigurnosti plovidbe trebao održati kao aktivan član YC Biograd. Osim što je kapetan lučke ispostave Damir Santini je i kapetan duge plovidbe i odnedavno magistar prometnih znanosti, Svoj posao, osim što radi zdušno, savjesno i s ljubavlju, ujedno i promišlja. U protivnom bi bio birokrata koji se muči kako krute propise primijeniti u praksi.