Informacija da Ina već dvije godine nije platila koncesijsku naknadu za korištenje pomorskog dobra za četiri benzinske crpke na zadarskom području, naišla je na zanimljiv odjek u poslovnim krugovima.
Riječ je o crpkama u Zadru (kod Tankerkomercove marine), u Biogradu, Preku i Zaglavu, za koje je Ina trebala godišnje platiti 250 tisuća kuna. Zakonski postoji mogućnost da te crpke preuzme netko drugi jer ne postoji nešto što bi se zvala prioritetna koncesija, Ina nema u biti nikakvu prednost.
U slučaju da na natječaju netko drugi dostavi bolju ponudu od Inine, ona može s tih crpki odnijeti samo pokretnine – inventar crpki i robu koju tamo prodaje, a ne vaditi spremnike.
Posedarski poduzetnik Roko Brala, koji ima crpku na Magistrali uz sam ulaz na autocestu kod čvora Zadar 1, vrlo je zainteresiran za mogućnost da preuzme neku od tih crpki. Administracija kočnica
– Imao sam i dosad namjeru organizirati bolju opskrbu brodova plavim dizelom s mog broda registriranog za skladištenje naftnih derivata. Administracija me u tome sprječavala, a sad se javlja ova nova mogućnost. Zainteresiran sam ne samo za opskrbu brodova gorivom, nego i svu djelatnost ovih crpki. Razgovarat ću o tome s nadležnima u Ini u Zagrebu, a uvjeren sam da bih u ravnopravnoj tržišnoj utakmici za te koncesije dao bolje uvjete – kaže Roko Brala.
Zakon je u ovom pogledu nedorečen jer se, primjerice, ne tretiraju velika ulaganja Ine u modernizaciju crpki. Procjenjuje se da je samo u modernizaciju crpke u Preku Ina uložila više od 50 milijuna kuna, a prema sadašnjim zakonskim odredbama to je sad sastavni dio pomorskog dobra koje ide u koncesiju, ako nije upisano kao vlasništvo.