Udruga “Zadarski potrošač” zatrpana je brojnim pritužbama građana, među kojima su neke zaista bizarne, a svode se na onu “zdrpi lovu i briši”. Sve je više slučajeva u kojima se potrošačima nastoji naplatiti račun, pa makar i za – ništa.
– Jedan je kupac u prodavaonici namještaja naručio kuhinju, ali je nakon nekoliko dana uvidio da mu ne odgovara pa je javio da odustaje od narudžbe. Trgovci su mu rekli da ne može odustati, odnosno da potpisom na narudžbi pristaje na naplatu 30 posto vrijednosti robe, te da će morati platiti 6000 kuna iako mu kuhinja neće biti isporučena. Nakon što se žalio preko naše udruge, rekli su mu da plati 10 posto vrijednosti, ali on ne pristaje ni na to, tako da se opet žalio – otkriva Zoran Knežević, predsjednik “Zadarskog potrošača”.
Mnogo je prigovora zbog prodaje i reklamacija raznih telekomunikacijskih usluga, ovrha za HRTV pristojbe, dugove HZZO-u, a čest je slučaj i da se kupi tehnička roba koja se ne može servisirati, ne samo u Zadru, nego ni u – Hrvatskoj.
– Čovjek je u Zadru kupio mobitel vrijedan od 4000 kuna, a kad se pokazalo da ga treba servisirati, uputili su ga u najbliži servis u – Mađarskoj. Imamo stalne žalbe i na motorne pile kupljene u Zadru, koje na servis treba slati u Zagreb ili druge gradove, pa preporučujemo kupcima da pri kupnji odmah pitaju trgovce gdje se nalaze ovlašteni servisi – savjetuje Knežević.
Također su česte teškoće sa zamjenom artikala. Jedna je gospođa kod urara kupila novi sat koji se pokazao neispravnim. Urar joj je ponudio zamjenu za drugi model, jer prvoizabranog više nije imao, ali ona nije željela pristati na to, a urar nije pristajao na povrat novca pa je nastao spor. Slično kao s kupnjom odjeće, kad kupac želi vratiti jaknu koja je potrgana, ali takvog modela više nema. Trgovac ne želi vratiti novac, nego nudi zamjenu za drugu, bilo kakvu odjeću iz njegove trgovine, ali stranka na to ne pristaje.
– Jedan je kupac, nezadovoljan internetskim uslugama, zatražio raskid ugovora jer nije htio platiti račun od 5000 kuna, tvrdeći da je usluga bila nekvalitetna krivnjom telekomunikacijskog operatera. U telekomunikacijskoj tvrtki uspjeli su ga uvjeriti da neće morati platiti, ali da produži ugovor za još dvije godine. Kad je pristao, nazvao ga je njihov odvjetnik i hladno zatražio – plaćanje računa.
To što je produžio ugovor nazvao je njegovim problemom – prenosi iskustva Knežević, apelirajući na potrošače da dobro paze što potpisuju, osobito kad im se nešto nudi gratis ili kao nagrada. – Ništa nećete dobiti besplatno, odnosno sve se plati, prije ili kasnije – zaključuje predsjednik “Zadarskog potrošača”.