Glavni mul na biogradskoj rivi uskoro bi trebao na zasluženu rekonstrukciju vrijednu oko 14 milijuna kuna.
Kako doznaje Slobodna Dalmacija od Marinka Slavića, ravnatelja Županijske lučke uprave Zadar, projekt sanacije i rekonstrukcije 80 metra dugog i osam metara širokog mula, izgrađenog za vrijeme austrijske uprave u Dalmaciji, dobio je zeleno svjetlo na natječaju Ministarstva mora, prometa i infrastrukture za novčana sredstva Europske investicijske banke iz programa EIB4.
– Riječ je o programu ukupno teškom više od 100 milijuna eura, namijenjenom izgradnji lučke i obalne infrastrukture. U završnu proceduru prošlo je šest ili sedam projekata iz cijele Hrvatske, a među njima su i dva s našeg područja. To je, uz biogradski mul, i projekt rekonstrukcije i produženja postojeće rive na otoku Vrgadi – rekao nam je Slavić.
Projektantska cijena troškova rekonstrukcije biogradskoga glavnog mula je oko 14 milijuna kuna s PDV-om. Najmanje 80 posto tog iznosa pokrilo bi se novcem Europske investicijske banke, a ostatak bi osigurali Županijska lučka uprava Zadar i Grad Biograd.
Projektna dokumentacija
– Mi smo u proračunu za ovu godinu osigurali pola milijuna kuna za rekonstrukciju mula, a prije toga, još za vrijeme mandata gradonačelnika Darka Eškinje, Grad je financirao izradu projektne dokumentacije u iznosu od 150.000 kuna.
Biograđani dobro znaju u kakvom se katastrofalnom stanju mul nalazi već godinama i ovo je prava prilika da ga statički konsolidiramo i obnovimo – kaže biogradski gradonačelnik Ivan Knez.
Budući da su građevinske dozvole odavno izdane, gradonačelnik Knez nada se skorom raspisivanju natječaja za izvođača radova.
Ravnatelj Slavić, međutim, upozorava na to da će izvođači doći na red nakon završetka svih procedura prema Europskoj investicijskoj banci, što bi moglo potrajati još koji tjedan.
Kad se tome doda vrijeme potrebno za izbor izvođača radova i rokove za završetak radova, koji će trajati minimalno pet do šest mjeseci, obnova mula mogla bi završiti u drugoj polovini iduće godine.
‘Pomgradov’ projekt
Rekonstrukcija mula u prvom redu podrazumijeva njegovu statičku i građevinsku sanaciju, budući da je već desetak godina u tako teškom stanju da je u pitanje doveden prihvat brodova i njegovo funkcionalno korištenje, ističe Knez. Mulu se u zahvatu neće mijenjati sadašnji gabariti niti će se povećati operativni dio obale, a obnova će se obavljati prema projektu “Pomgrad inženjeringa” iz Splita.