Zamišljena, a i isprojektirana kao “zadarska obilaznica”, Jadranska magistrala D8 koja prolazi u obliku četverotračne prometnice kroz Zadar, sve je manje brza cesta, a sve se više pretvara u opasnu dionicu, punu sporednih priključaka, kojom se jednako brzo, i opasno vozi.
Svojevremeno je tvrtka “Peta brzina”, salon i servis automobila, imala puno problema s priključkom na svom dijelu dionice, pa je umjesto direktnog izlaza trebala graditi sporedni.
Tako je bilo prije, sada je priključak na magistralu znatno lakši, pokazuje to primjer novoga trgovačkog centra u izgradnji pored tzv. gaženičke petlje na Jadranskoj magistrali.
Iako još nije dovršen, odnosno završni radovi na tom velikom prodajnom centru privode se završetku, već je probijen direktan izlaz na magistralu, i to u blizini raskrižja koji povezuje buduću luku Gaženica s Jadranskom magistralom, a petljom i nadvožnjakom s Kalmetinom.
– Promjenom uvjeta koje određuje Grad Zadar, mi smo odobrili spoj te trgovačke tvrtke s Jadranskom magistralom. Radi se o desnom skretanju, odnosno izlazu na desno prije samoga raskrižja, a ista tvrtka ima i još jedan ulaz s druge ceste iznad magistrale, tako da se prema našem mišljenju neće u znatnoj mjeri ometati promet magistralom.
Kada je tvrtka “Peta brzina” radila spoj s magistralom, na snazi su bili drukčiji uvjeti koje je određivao Grad Zadar. Izmjenom prostornog plana na tom području, sada se mogu izdati suglasnosti na takve izlaze – objasnio je voditelj ispostave Hrvatskih cesta Ante Šarić, u čijoj se nadležnosti nalazi i zadarska obilaznica.
Prometne nezgode sa smrtnim ishodom
Nije govorio o tome je li Jadranska magistrala na prolasku kroz Zadar, umjesto brze i prilično sigurne prometnice kakvom je zamišljena, postala nesigurna i opasna cesta, puna direktnih spojeva sa sporednim cestama i ulazima i “pješačkim” semaforima na kojima je do sada bilo nekoliko prometnih nezgoda sa smrtnim posljedicama.
Šarić je kazao kako će se cjelokupni prometni sustav na tom dijelu definirati dovršenjem Luke Gaženica koja je već spojena nadvožnjakom s Kalmetinom.
Ipak, činjenica je da od same izgradnje, odnosno rekonstrukcije Jadranske magistrale, postoje brojni problemi. Od šahtova koji su tonuli i iskakali na potezu od Intermoda do Crnog, nekvalitetne izvedbe kolnika, sve do zbunjujuće prometne signalizacije koja vozače, pogotovo strane turiste, često skrene na cestu prema Gaženici umjesto na Kalmetinu, tako da su se na gaženičkoj petlji znale događati i opasne vožnje u suprotnom smjeru.
Isto tako, raskrižje ispod petlje učestalo se koristi kao okretište vozila za povratni smjer prema Zadru, jer inače treba voziti skroz do raskrižja prema Bibinjama, što petlju dodatno čini nesigurnom i opasnom.
Teško da će se svi ti problemi riješiti dovršenjem Luke Gaženica. Ispresijecana semaforima i brojnim spojevima raznih tvrtki i sporednih putova, zadarska obilaznica umjesto brze ceste postala je jednostavno – opasna prometnica, a kako je svakim danom spojeva i semafora sve više, magistrala je sve opasnija za promet.