Početak nove godine vezan za novi red plovidbe za zadarske lokalne brodske linije, što je upravo stupio na snagu, izazvao je i ponešto pomutnje na pojedinim otocima.
Došlo je do izmjena u satnici polaska ili dolaska nekih trajekata i brzih brodova, premda u većini slučajeva sve ostaje isto kao i lani u isto vrijeme. Naime, otočnim agentima je poslan plovidbeni red za izvansezonsko razdoblje, od 1. siječnja do 31. svibnja i za vrijeme od 1. listopada do 31. prosinca. Inače, plovidbeni red “krojen” je u Agenciji za pomorski linijski promet u Splitu.
Otočane između ostaloga smeta što trajekt koji se vraća u Zadar iz Molata ponedjeljkom i petkom i dotiče Zverinac, Sestrunj i Rivanja plovi sat vremena kasnije. Putnicima je ova satnica još čudnija s obzirom na zimsko vrijeme, kada bi zapravo trebao ploviti ranije i čime bi bi se udovoljilo većini putnika. Ovako u Zadar stižu tek oko 21 sat.
Sami putnici s kojima smo razgovarali u ponedjeljak, dan nakon Nove godine, žale se da im je ovaj dolazak u Zadar zaista prekasan. Tim više što mnogi moraju nastaviti putovanje prema drugim krajevima Hrvatske ili čak u inozemstvo i sat vremena im zaista puno znači. Osim svega, plovidbeni red je stigao kasno, tek u ponedjeljak, pa putnici za njega nisu ni znali.
Tako su na rive došli po staroj satnici, sat vremena ranije.
Zanimljiv podatak je i da su i Jadrolinija i tvrtka G&V line krajem prošle godine raskinule višegodišnje ugovore o djelu sa svojim dotadašnjim agentima na pojedinim otocima i zaposlili nove ljude. Poštujući naputak da se zapošljavaju nezaposleni ove dvije pomorske tvrtke su otkazale umirovljenicima ili zaposlenima na drugom radnom mjestu, kao što su to bili slučajevi na Rivnju i Sestrunju. Šansu su dali nezaposlenima prema popisu s burze rada.
Neriješeno pitanje prostora
Na oba ova otoka posao agenta su dobile žene! I dok je na Rivnju sve prošlo glatko, na Sestrunju zasad nije riješeno i pitanje prostorije u kojoj bi nova agentica prodavala putne karte. Tamošnji Mjesni odbor u suradnji s općinom Preko traži naknadu za korištenje prostora Mjesnoga odbora.
Iz Jadrolinije smo doznali da pitanje agenata nisu uspjeli riješiti u Zapuntelu i na Ravi, ali je natječaj stalno otvoren. Rava je što se tiče agenta problem i za tvrtku G&V line, a njezin vlasnik Lenko Garbin napominje da tamošnji putnici već godinama sami vezuju i odvezuju brodske cime, a putne karte kupuju na brodu!