ZADAR- Zračna luka Zadar i nadalje će biti gradilište na kojem se ostvaruje strategija razvoja zračnog prometa, prvenstveno u turističke svrhe.
I dok se područje ispred putničke zgrade Zračne luke ovih dana priprema za širenje terminala, što mora biti završeno do kraja ožujka, u tijeku je izrada idejnog rješenja za produžetak piste, a u pripremi natječaj za proširenje stajanke za tzv. komercijalnu avijacije.
Krajem rujna prošle godine započeo je posao, vrijedan 1,6 milijuna kuna, na izradi idejnog rješenja kojeg će godinu dana raditi zagrebačka tvrtka Aking d.o.o.
Oni su taj posao dobili na natječaju. Kada ga završe ishodit će se lokacijska dozvola, nakon čega ide natječaj za izradu izvedbene dokumentacije, kazala nam je direktorica Katica Pupić Bakrač.
Iz iskustva i prakse, priprema za svaki projekt traje najmanje tri godine. Tako su i u Zračnoj luci Zadar računali kako bi 2013. godine, ulaskom Hrvatske u EU, aplicirali na strukturne fondove EU od kojih bi se tražilo 13 milijuna eura. Procjenjuje se kako bi toliko koštao taj posao produžetka sadašnje vojne piste s 2 500 na 3 200 metara, te proširenje s 45 na 60 metara, produbljenje od metra i pol, rasvjetu i sve što ide uz uzletno-sletnu stazu prema međunarodnim standardima zračnog prometa.
A sve to kako bi na zadarski aerodrom u nekoj bliskoj budućnosti slijetali veliki avioni.
Za njih treba osigurati stajanku, odnosno parkirališni prostor koji je u Zemuniku izgrađen prije 40 godina. U međuvremenu je ta stajanka proširena na 20 tisuća metara četvornih, a projektom koji je u planu, računa se na prostor od 32 tisuće metara četvornih.
Natječaj za projektiranje raspisat ćemo ovih dana, najavila je direktorica zadarskog aerodroma na kojem se gradnja nastavlja i idućih godina.