Nediljko Venuti iz Zadra bio je krajem prosinca u Hercegovini, a upravo je tih dana kupio i novi mobitel Nokia C6, “pametni telefon”, u okviru ugovora o telekomunikacijskim uslugama s jednim domaćim operatorom.
Mobitelom je uputio samo nekoliko poziva i SMS-ova, a kad se vratio nakon dočeka Nove godine u Zadar, te dobio krajem mjeseca i prvi račun za korištenje svoga mobitela – ostao je zaprepašten: od 23. prosinca do 1. siječnja obračunato mu je 15 tisuća kuna za internetske usluge u roamingu.
– Nikakav internet preko mobitela nisam koristio, niti skidao bilo kakve sadržaje. U izlistu računa pisalo je da sam za dva dana u prosincu imao 3800 kuna internetskih usluga, a od 30. prosinca do 1. siječnja još 12 tisuća kuna. Prema navedenim vremenima korištenja sadržaja ispada da ih je mobitel skidao i kad je bio ugašen. Teleoperator mi je kazao kako se nitko nije mogao prikačiti na mobitel i da su veliki troškovi nastali zbog korištenja internetskih usluga u roamingu. Razgovore ću platiti i to nije sporno, ali ja te druge usluge nisam koristio, ništa nisam skidao, niti koristio internet, a kako bih to dokazao, ugasio sam mobitel i spreman sam ga dati na vještačenje. Navodno se on može aktivirati i kad je isključen, tražiti nadogradnje za softver i slično – kazao nam je Venuti.
Zoran Knežević, predsjednik Udruge “Zadarski potrošač” kojoj se Venuti obratio za pomoć, kaže kako takvih slučajeva učestalo imaju u zadnje vrijeme.
– U zadnjih desetak dana javilo nam se dosta potrošača sa sličnim problemima, velikim troškovima za mobitel zbog internetskih usluga u roamingu. Želio bih upozoriti potrošače da paze na to kada prelaze granicu jer su internetske usluge u roamingu vrlo skupe – gigabajt takvog prometa u BiH stoji 60 tisuća kuna. Korisnik to ne primijeti, a kada dođe račun, nastanu problemi.
– Riječ je u pravilu o tzv. pametnim telefonima koji neprestano skidaju nekakve informacije s interneta, traže GPS poziciju, instaliraju nadogradnje softvera i slično, što nije toliko skupo u Hrvatskoj, ali roaming sa susjednim zemljama te troškove drastično poveća. Najbolje je te opcije isključiti kada se putuje izvan Hrvatske, a ako to korisnici ne znaju, isključiti mobitel. I teleoperatori bi morali bolje upozoriti korisnike svojih usluga što ih čeka budu li koristili takve mogućnosti u roamingu – ističe Knežević, dodajući kako su Venutiju ponudili pravnu pomoć svoje službe jer bi, prema svemu sudeći, ovaj spor mogao završiti na sudu.
A kako stvari stoje, to neće biti jedini slučaj.
Za pojedinosti i cijene roaminga treba kontaktirati davatelja mrežnih usluga, s tim što je ta mogućnost prikazana samo ako je podržava davatelj usluga bežične veze.
Ugovor o roamingu je ugovor između dvaju ili više davatelja mrežnih usluga u kojemu se korisnicima jednog davatelja usluga omogućuje uporaba usluga drugih davatelja usluga.
Nediljko Venuti iz Zadra bio je krajem prosinca u Hercegovini, a upravo je tih dana kupio i novi mobitel Nokia C6, “pametni telefon”, u okviru ugovora o telekomunikacijskim uslugama s jednim domaćim operatorom.
Mobitelom je uputio samo nekoliko poziva i SMS-ova, a kad se vratio nakon dočeka Nove godine u Zadar, te dobio krajem mjeseca i prvi račun za korištenje svoga mobitela – ostao je zaprepašten: od 23. prosinca do 1. siječnja obračunato mu je 15 tisuća kuna za internetske usluge u roamingu.
– Nikakav internet preko mobitela nisam koristio, niti skidao bilo kakve sadržaje. U izlistu računa pisalo je da sam za dva dana u prosincu imao 3800 kuna internetskih usluga, a od 30. prosinca do 1. siječnja još 12 tisuća kuna. Prema navedenim vremenima korištenja sadržaja ispada da ih je mobitel skidao i kad je bio ugašen. Teleoperator mi je kazao kako se nitko nije mogao prikačiti na mobitel i da su veliki troškovi nastali zbog korištenja internetskih usluga u roamingu. Razgovore ću platiti i to nije sporno, ali ja te druge usluge nisam koristio, ništa nisam skidao, niti koristio internet, a kako bih to dokazao, ugasio sam mobitel i spreman sam ga dati na vještačenje. Navodno se on može aktivirati i kad je isključen, tražiti nadogradnje za softver i slično – kazao nam je Venuti.
Zoran Knežević, predsjednik Udruge “Zadarski potrošač” kojoj se Venuti obratio za pomoć, kaže kako takvih slučajeva učestalo imaju u zadnje vrijeme.
– U zadnjih desetak dana javilo nam se dosta potrošača sa sličnim problemima, velikim troškovima za mobitel zbog internetskih usluga u roamingu. Želio bih upozoriti potrošače da paze na to kada prelaze granicu jer su internetske usluge u roamingu vrlo skupe – gigabajt takvog prometa u BiH stoji 60 tisuća kuna. Korisnik to ne primijeti, a kada dođe račun, nastanu problemi.
– Riječ je u pravilu o tzv. pametnim telefonima koji neprestano skidaju nekakve informacije s interneta, traže GPS poziciju, instaliraju nadogradnje softvera i slično, što nije toliko skupo u Hrvatskoj, ali roaming sa susjednim zemljama te troškove drastično poveća. Najbolje je te opcije isključiti kada se putuje izvan Hrvatske, a ako to korisnici ne znaju, isključiti mobitel. I teleoperatori bi morali bolje upozoriti korisnike svojih usluga što ih čeka budu li koristili takve mogućnosti u roamingu – ističe Knežević, dodajući kako su Venutiju ponudili pravnu pomoć svoje službe jer bi, prema svemu sudeći, ovaj spor mogao završiti na sudu.
A kako stvari stoje, to neće biti jedini slučaj.
Za pojedinosti i cijene roaminga treba kontaktirati davatelja mrežnih usluga, s tim što je ta mogućnost prikazana samo ako je podržava davatelj usluga bežične veze.
Ugovor o roamingu je ugovor između dvaju ili više davatelja mrežnih usluga u kojemu se korisnicima jednog davatelja usluga omogućuje uporaba usluga drugih davatelja usluga.