ZADAR– Sindikat pomoraca završio je pregovore s Upravom Tankerske plovidbe koja je zbog gubitka u poslovanju tražila „rezanje” plaća.
Za stotinjak zaposlenika na kopnu, odnosno u sjedištu zadarske kompanije plaća će za 10 posto biti manja od 1. ožujka. Prosjek plaća u Tankerskoj plovidbi od 11 tisuća kuna, prema sindikalnom izračunu, povećan je zbog čak 38 menadžerskih ugovora. Prema informaciji ti bi se ugovori trebali prepoloviti. No, to ne važi za članove Uprave, koja za zadarske prilike ima enormno visoke plaće. Oni su pristali na snižavanje mjesečnih redovnih i dodatnih primanja za 35 posto.
Taj, naizgled najvći postotak rezanja plaća odnosi se samo na trojicu članova Uprave koja je, ipak za razliku od prethodnog sastava Uprave uvidjela da je mjera smanjenja plaća nužna. Kao prije više od 10 godina, kada je također bila kriza na svjetskom pomorskom tržištu i to daleko blaža nego li današnja. Tada je Uprava Stanka Banića donijela odluku o smanjenju plaća za 10 posto, koje su, pak vraćene kada se poslovanje tvrtke stabiliziralo.
No, hoće li najveći ceh današenje krize platiti 1 200 pomoraca Tankerske plovidbe kod kojih su sindikalci “izborili” tek mali kompromis.- Plaće će im se smanjiti tek od 1. travnja. Za pomorce na tankerima to će biti 11 posto, a za one koji plove na ostalim brodovima ugovor za plaću smanjit će se za 14 posto, kazao nam je povjerenik Sindikata pomoraca Hrvatske pri Tankerskoj plovidbi Ivica Jambrek.
Uprava je tražila smanjenje 10, odnosno 15 posto. Dubrovačka Atlantska plovidba za svojih 600 pomoraca smanjila je plaće za 12 posto.
Sindikalista Jambrek ove godine završava svoj mandat. Već danas je predao zahtjev za pregovore na temu povećanja otpremnina. One su u Tankerskoj plovidbi svedene na zakonske okvire, osim za menadžere, nakon što prethodna uprava „srezala” vrlo dobre otpremnine. Za neke su ostale odlične što najbolje zna bivši predsjednik uprava Ive Mustać koji je prije više od mjesec dana otišao u mirovinu s otpremninom, koja je kako tvrde upućeni, iznosila tri milijuna kuna.