Homoseksulanost se u udžbenicima iz vjeronauka za osnovne i srednje škole prikazuje kao nastranost koja je nedovoljno medicinski i psihološki istražena, dok udžbenici iz biologije taj tip seksualne orijentacije najčešće spominju vezano uz HIV, zaključak je analize koju je izradila lezbijska grupa Kontra, uz pomoć sociologinje Sande Brumen.
Analiza LGBT tematike u udžbenicima rađena je nakon prijave za diskriminaciju vjeroučiteljice koja je u OŠ Bartol Kašić učila djecu da je homoseksualnost bolest i nakon što je Kontra dobila dojavu o tome kako se u udžbeniku S Kristom u život homoseksualnost definira kao neuredna nastranost protivna naravnom zakonu.
Poučavale su se i rodne uloge, spolnost, obitelj i ljudska te prava žena. Zaključak je da u udžbenicima za gimnazije nedostaje sadržaja vezanih uz LGBT tematiku, seksualnost i ljudska prava, dok se kroz većinu sadržaja obitelj prikazuje tradicionalno, kao zajednica muškarca i žene, čime se isključuju druge varijacije, poput gay obitelji ili samohranih roditelja.
Zbog toga su predstavnice Kontre jučer Mariji Lugarić, zamjenici ministra obrazovanja Željka Jovanovića, dostavile analizu udžbenika, budući da je Vlada ta koja određuje koji će se udžbenici koristiti u školama. Lugarić je obećala da će napraviti sve što je moguće da se iz školskih udžbenika izbace svi diskriminatorni stavovi. Zato bi se uskoro trebalo sastaviti i Povjerenstvo koje će biti nadležno za ovaj problem, a iduće godine, najavljeno je, tih sadržaja više ne bi trebalo biti.