Iako je u 2011. godini rast BDP-a iznosio 0%, inflacija 2%, nezaposlenost 18%, a kupovna moć 34% europskog prosjeka, neki su trgovački lanci profitirali više od drugih i zabilježili rast tržišnog udjela.
Prema podacima koje je objavio GfK, trgovački lanac Spar/Interspar zabilježio je najveći rast tržišnog udjela (30 posto) i to bez značajnijeg ulaganja u nove prodajne objekte. Tajna značajnijeg rasta Spara je uvjetovana kombinacijom nekoliko čimbenika: privukli su nove kupce i zabilježili 9 posto povećanja baze kupaca, te su – po podacima – svakom pojedinom lancu iz Top 10 uzeli više kupaca nego što oni uzimaju njemu. Također, novi i stari kupci troše više nego 2010. godine i češće idu u kupovinu.
Sličan, ali u odnosu na Spar manji rast, ostvario je Kaufland (15%), dok je Lidl rastao po istoj stopi kao i Kaufland, uz tu razliku što je Lidl otvorio sedam novih diskonata, a Kaufland svega jedan hipermarket.
Osim tri navedena lanca, godinu su, kada je o tržišnom udjelu riječ, uspješno završili i Konzum, Plodine i Diona, dok su ostali iz Top 15 trgovaca zabilježili pad udjela u 2011. godini.